انتقاد و تبیین با جامع‌نگری به روشنگری تبدیل می‌شود

اقتصاد ایران: نائین - امام جمعه شهرستان نائین گفت: نقد، تحلیل و تبیین زمانی منجر به روشنگری می‌شود که مانند تحلیل رهبر انقلاب در موضوع مجلس یازدهم تحلیلی جامع نگرانه باشد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و تبریک انتخاب شایسته و الهی حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری امت اسلامی، اظهار کرد: در توصیه‌های امام راحل (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی ایشان، به این مسئله برخورد می‌کنیم که لازمه صیانت و پاسداری از ارکان انقلاب اسلامی، بیداری امت اسلام است.

وی ادامه داد: بیداری مردم عامل اساسی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است چنان‌که خفتگی و بی تفاوتی مردم باعث از دست رفتن این ارزش‌ها و آرمان‌ها خواهد شد و کسی که به خواب برود، دشمنش نمی‌خوابد و چه بسا با لگد دشمن از خواب بیدار شود.

امام جمعه شهرستان نائین بیداری امت اسلامی را هوشیاری آحاد امت اسلامی نسبت به دشمنی و نقشه‌های دشمنان این امت عنوان و تصریح کرد: به تصریح قرآن کریم، دشمنان هرروز در تدارک دشمنی جدید برای امت اسلامی هستند و همواره نقشه‌های تازه طراحی می‌کنند و سپس انگیزه خیانت آنها فقط در مسائل نظامی و اقتصادی نیست بلکه در راه اسلام زدایی و خروج مسلمانان از دین تلاش می‌کنند.

وی در ادامه گفت: هدف نهایی دشمن این نیست که صرفاً مسلمانان را از دین خارج کنند بلکه علاوه بر این تلاش می‌کنند که آنان را در قلمرو تاریکی و ظلم وارد تا از دشمن تبعیت کنند.

دشمن باوری برخلاف دشمن هراسی خواسته امام (ره) از امت اسلام است

مطهرخو افزود: دشمنان برای رسیدن به این اهداف شوم از جاسوسان، نفوذیان، فریب‌خوردگان و از هر ابزاری نظیر هنر، سینما، موسیقی و فضای مجازی استفاده می‌کنند تا افراد سست ایمان را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه این چهار راه عنوان شده راه‌های دشمنی مخالفان با امت اسلامی است، گفت: بایستی باور کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای دشمنانی است و در این مسیر برخی می‌گویند که دل‌هایتان با مردم دنیا صاف کنید؛ این گفته نهایت سادگی است و مشخص است که بویی از سیاست و اسلام سیاسی نبرده و یا مزدور دشمن است.

مطهرخو خاطرنشان کرد: ما باید دشمن باور باشیم اما دشمن هراسی و دشمن تسلیمی نداشته باشیم و این خواسته امام خمینی (ره) از امت اسلام است.

گرفتاری اقتصادی امروز اصل بی تدبیری‌های ورشکستگان سیاسی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به طرق مختلفی قضاوت شد، اظهار کرد: گروهی از ورشکستگان سیاسی که نتیجه فعالیت چندساله آنها، معطل ماندن کشور و ضربه خوردن به اقتصاد کشور به علت علاقه به کدخدا بود و اینها از همان ابتدا تلاش کردند تا مجلس یازدهم را به دلیل مشارکت ۴۲ درصدی مردم در انتخابات مجلس، این مجلس، مجلس اقلیت نامیده شود در صورتی که کاهش مشارکت مردم نتیجه‌ی عملکرد، انفعال و فرصت سوزی خودشان بود.

مطهرخو ادامه داد: دوم گروهی از این جریان، ترکیب مجلس کنونی را حاصل جمع تندروها و بی توجه‌ها به مناسبات جهانی خواندند و برای مثال مصوبات اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها را موجب جلوگیری از اجرای برجام دانستند.

وی افزود: در ۸ سال اخیر، اخبار نخست کشور مسئله برجام بود و در این مدت چه مقدار این مسئله مطرح است که تمام مناسبات بین المللی، اقتصادی، فرهنگی، و دیگر موضوعات را به قصه پرغصه و بی فرجام برجام گرده زدند.

مطهرخو با بیان اینکه گرفتاری اقتصادی و معیشتی امروز مردم حاصل همان بی تدبیری‌ها است، گفت: گروه سوم گروهی عمدتاً از تحلیل گران جبهه انقلاب هستند که مجلس کنونی را مجلس خنثی و منفعل در مقابل وقایع و حوادث می‌بینند و می‌گویند مجلس یازدهم انقلابی نیست.

وی ادامه داد: علت این تحلیل این است که آنها بر روی عملکرد فردی برخی نمایندگان در حوزه انتخابیه خود و یا مجلس تذکر کردند و عملکرد فردی برخی نمایندگان را به عنوان تحلیل کلی تماشا کردند.

مطهرخو اضافه کرد: گروه چهارمی نیز هستند از آن طرف بوم افتاده‌اند و چشم روی تمام اشتباهات، کم کاری‌ها و خطاهای مجلس بستند و گفتند خطایی در مجلس یازدهم وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه میان تمام انواع این تحلیل‌ها، زیباترین و کامل‌ترین تحلیل از رهبر انقلاب بود، گفت: رهبر انقلاب به ما آموختند که در نقد، تحلیل و قضاوت باید چگونه عمل کنیم و ایشان در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس فرمودند که من از اوّل تشکیل این مجلس گفتم مجلس، مجلس انقلابی است و اکنون نیز پس از سه سال همین را تکرار می‌کنم که این مجلس بحمدالله مجلسی انقلابی، باسواد، جوان، پرتحرک و پرکار است.

مطهرخو در ادامه بیان کرد: رهبر انقلاب در ادامه می‌فرمایند که «البته قضاوت‌هایی که انسان راجع به یک مجموعه می‌کند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم، مجموعه را که انسان نگاه می‌کند، با نگاه مجموعی، این مجلس انصافاً یک مجلس انقلابی است. حالا از گوشه و کنار، از چپ و راست، یک متلکی، یک حاشیه‌ای، یک چیزی گاهی به مجلس زده می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که همه از آدم تعریف کنند.»

وی با بیان اینکه تحلیل رهبری، تحلیلی جامع و کامل است، تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند نقد، تحلیل و تبیین کنند بدانند که کسی مانعشان نمی‌شود اما زمانی تحلیل و تبیین شما منجر به روشنگری می‌شود که مانند تحلیل رهبر انقلاب تحلیلی جامع نگرانه باشد.

امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون رشادت‌ها و شهادت‌ها هستیم

در ادامه مطهرخو ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستان نائین، اذعان کرد: از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نائین، هیأت امنای مساجد، انقلابیون، فرهنگ سازان و کسانی در جبهه فرهنگی به صورت انقلابی و با کمبودها وسط میدان مشغول جهاد و حرکت هستند، به خاطر برگزاری برنامه‌های متنوع و جشن‌های متعدد و شاد کردن دل مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز با تمام این برنامه‌های شاد و متنوعی که برگزار شده، کسی نمی‌تواند بگوید شهر ساکت، غم زده و بی نشاط است، گفت: برای اجرای نمایش جذاب و زیبای بازسازی عملیات بیت‌المقدس در سالروز آزادسازی خرمشهر در نائین تقدیر می‌کنم که حقیقتاً این برنامه انسان را به فکر فروبرد که اگر رشادت‌ها و شهادت‌ها نبود، این آرامش و امینت را نداشتیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ