امام (ره) لحظه‌ای از حمایت مستضعفان جهان دست برنداشتند

اقتصاد ایران: کرج- امام جمعه کرج گفت: امام خمینی (ره) حتی یک لحظه از حمایت از محرومان و مستضعفان جهان دست برنداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون فعالیت شاخص و تأثیرگذاری که بتواند که زوایای شخصیت، تفکر و مدیریتی امام راحل را نمایان کند به جز از سوی مقام معظم رهبری که مدیریت نظام اسلامی را طبق اندیشه ینیانگذار فقی جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند از فرد دیگری ندیدیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مواضع امام (ره) باید به طور واضح و روشن که خود امام گفت و نوشت باید تبیین شود و این ملاک راه امام، خط و صراط مستقیم انقلاب است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: این تفکر غلطی است برای اینکه امام خمینی (ره) پیروان بیشتری پیدا کند برخی از مواضع صریح آن ایشان را کم رنگ کنیم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که امام هویت و شخصیتش به این است که بیانات آن حضرت شفاف تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) صریح‌ترین جملات را در مورد مسائل مختلف از جمله لیبرال‌ها و افرادی که در کنارش بودند، بیان کردند؛ محور فعالیت‌های امام (ره) خدا بود، نه تعریف دیگران، امام (ره) در همه حال از خداوند استمداد می‌طلبید، وعده خدا را صادق می‌دانست، اهل عبادت، عرفان، توسل و تزرع به درگاه الهی، فیلسوف و عارف بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: امام خمینی (ره) حتی یک لحظه از حمایت از محرومان و مستضعفان جهان دست برنداشتند، استقلال کشور برای آن حضرت یک اصل مسلم بود و با استبداد، استعمار و استکبار به شدت مخالفت می‌کرد؛ امام خمینی (ره) صفات ارزنده اخلاقی را ملکه خود کرده بود و اجازه دروغ و تهمت در حضورش به افراد نمی‌داد؛ ملاک او برای قضاوت حال فعلی افراد بود.

وی اظهار کرد: رفتار و گفتار ایشان با مردم شفاف بود و امام (ره) مردم باور بود؛ امام خمینی (ره) منادی توحید، مبلغ دین و اسلام ناب بود و شخصیت بلندی که گره‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور را باز می‌کرد چون پرورش یافته اهل بیت (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در البرز تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر حقیقتی بارها با جزئیاتش تکرار نشود گمان تحریف این حقیقت به مرور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه سال‌ها در کنار امام (ره) بودیم و صدای ایشان درباره موضوعات مختلف ضبط شده است اما باز برخی می‌گویند نظرشان درباره فلان مسئله چیز دیگری بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: تاکید رهبر انقلاب بر بیان حقایق در باب امام (ره) و انقلاب است و نباید مجال تحریف به تحریف کنندگان داد؛ افکار، اشخاص و گروه‌هایی مکتب، روش و مدیریت امام راحل را با روش‌های مختلف تحریف می‌کنند، هدفشان معلوم است.

وی اظهار کرد: این گونه جریان‌ها می‌خواهند صراط مستقیم انقلاب را به انحراف بکشند و با تحریف یک شخصیت استکبار ستیز بگویند که اهل معامله بود؛ این افراد می‌خواهند فلسفه انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و از امام (ره) انتقام بگیرند و با وارونه نشان دادن روش حکومتی امام (ره)، مدیریت مقام معظم رهبری را زیر سوال ببرند و بین نظام و مردم فاصله بیندازند.

امام جمعه کرج بیان کرد: برخی مدعی شدند که امام (ره) به قانون اهمیت نمی‌داد و دستورات فراقانونی داشت در حالی که قانون خط قرمز حضرت امام (ره) بود و هیچ نوع بی قانونی را قبول نداشت.

وی به نمونه‌ای قانون‌منداری امام خمینی (ره) در خارج از کشور پرداخت و گفت: با اینکه در فرانسه برای امام (ره) گوسفند ذبح کردند اما بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از خوردن گوشت این قربانی امتناع ورزید و فرمودند این ذبح بر خلاف قانون کشور میزبان است و خوردن آن حرام است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه نمونه‌ای از رفتار غیرقانونی نمی‌توان در خصوص امام خمینی (ره) پیدا کرد، تصریح کرد: در جریان عزل بنی‌صدر که مشکلات فراوانی برای کشور داشت، امام (ره) بر اساس قانون عمل کرد و پس از رأی مجلس حکم عزل داد در حالی که برخی شایعه به راه انداختند که امام (ره) عوام‌فریبی کرده است.

وی تصریح کرد: عوام فریبان مردم را در جهل نگه می‌دارند در حالی که امام راحل مردم را در خصوص مسائل مختلف آگاه می‌کرد و به صحنه می‌آورد.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) اداره امور کشور را به مردم سپرد و در سال اول انقلاب پنج انتخابات برگزار کرد؛ امام (ره) با تشکیل بسیج مردمی مسؤولیت حراست، حفاظت و امنیت کشور را به مردم سپرد و آن حضرت اقدامی بدن رأی مردم انجام نمی‌داد.

وی متذکر شد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که ایران ما را تحقیر کرد که امام (ره) در پاسخ بیان کرد که این اول کار است و ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ