قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم بر علیه طاغوت بود

اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه قیدار گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خمیرمایه و نقطه عطف در تاریخ مبارزات مردم بر علیه رژیم شاه بود که دستاورد بزرگ آن، همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از ۱۵سال در روز ۲۲ بهمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با بیان اینکه هم‌اکنون شاخص‌های جمعیتی ایران در وضعیت هشدار قرار داشته و با سرعت به سمت پیری جمعیت حرکت می‌کنیم، گفت: این امر اگر ادامه پیدا کند، پیامدهای جدی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را به دنبال خواهد داشت، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بیش از ۵۴ بار درباره موضوع جمعیت صحبت و تاکید کرده‌اند که این نشانگر اهمیت بالای موضوع است.

وی با یادآوری اینکه یکی از مشکلاتی که موجب کاهش جمعیت ایران شده، سقط جنین است، تصریح کرد: باید اعتراف کرد که سقط جنین اتفاقی است که کم و بیش در جامعه ما اتفاق افتاده و قبح این کار تا حدی شکسته شده و آمارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که برخی آمارها حاکی از آن است که سالانه ۳۷۰ هزار سقط جنین در کشور داریم که از این تعداد فقط سه درصد بر اساس مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

خطیب نماز جمعه قیدار با تاکید بر اینکه باید برخی اقدامات ایجابی را برای جلوگیری از سقط جنین انجام دهیم، یادآور شد: در این بخش دو گروه مخاطب کلی داریم. یک گروه پزشکان، پیراپزشکان و به‌ویژه متخصصان زنان و ماماها هستند که رابطه تنگاتنگی با مادران باردار دارند. گروه دوم با عموم مردم هستند که در این بین به یک فرهنگ‌سازی عمومی نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات حال حاضر کشور، وجود تورمی است که در دهه‌های اخیر نرخ آن به بالاترین میزان خود رسیده است، خاطرنشان کرد: تورم بالا مانعی بزرگ برای رشد اقتصادی بوده و باعث می‌شود نقدینگی به جای اینکه به سمت سرمایه‌گذاری‌های تولیدمحور سوق یابد، به سمت سفته‌بازی و دلالی منحرف شود.

موسوی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ایران به‌ویژه در کوتاه‌مدت، نرخ ارز است، افزود: بی‌تردید اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، سیاست‌های موفقی نخواهد بود؛ چرا که افزایش نرخ ارز برای تولید، تولیدکننده را با کمبود نقدینگی مواجه ساخته و شوک منفی تولید به حساب می‌آید و از طرف دیگر، قیمت کالاها را افزایش می‌دهد.

امام جمعه قیدار همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با اندیشه‌های بلند الهی، مسیر تاریخ را دگرگون کرد و تحول عظیمی در جهان به وجود آورد و همه پایه‌های کنگره‌های کفر، شرک و نفاق را در دنیا متزلزل ساخت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در نقطه‏ای قرار گرفته است که برای ادامه حیات خود بیش از پیش نیازمند اندیشه‌های ناب امام راحل است. فقط مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام راحل است که می‌تواند نقشه راه ملت ایران باشد و دشمن این مسئله را می‌داند، به همین خاطر به دنبال تحریف شخصیت و اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

موسوی همچنین با یادآوری سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: سالروز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خمیرمایه نهضت بزرگ ایران به رهبری امام راحل است که دستاورد بزرگ آن، همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از ۱۵ سال در روز ۲۲ بهمن است. پانزده خرداد، ماهیت انقلاب ما را مشخص می‌کند و حادثه‌ای است که اگر درست فهمیده و برای مردم به درستی تشریح شود، برای هیچ‌کس شکی باقی نخواهد ماند که این انقلاب برخاسته از ایمان اسلامی مردم است که با رهبری علمای دین انجام گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ