۱۵ خرداد یکی از مهم ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است

اقتصاد ایران: شیراز- امام جمعه شیراز گفت: ۱۵ خرداد ماه یکی از مهم ترین روزهای تاریخی در مسیر انقلاب اسلامی ایران و تعالی آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: انقلاب و تأسیس نظام اسلامی نتیجه تفکرات، اعتقادات، ایمان و باور امام (ره) بود و باید این ایمان و باور را تقویت کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه امام باشیم.

وی ادامه داد: یکی از نقاط تاریخی در مسیر انقلاب انتخاب جانشین شایسته برای ادامه دادن مسیر انقلاب بود که پس از ارتحال امام (ره) شاهد بودیم که حرکت ملت و خبرگان ملت باعث شد تا حضرت امام خامنه‌ای به عنوان جانشین شایسته امام (ره) انتخاب و مسیر انقلاب را به سمت تعالی دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: حرکت مردمی در ۱۵ خرداد ماه نیز یکی از مهم‌ترین نقاط حساس در تاریخ انقلاب است که باید یاد و خاطره شهدا انقلاب همیشه زنده نگه داشته شود البته ذکر این موضع نیز واجد است که حق در همه حال پیروز بوده و هیچ کس نمی‌تواند آن را محکوم کند.

آیت الله دژکام ادامه داد: امام راحل فرمود ۱۵ خرداد را برای همیشه عزا اعلام می‌کنم و این اتفاق یک عاشورایی است در مسیر انقلاب که سینه‌زن های امام حسین شهید شدند ۱۵ خرداد هم مثل ۱۴ خرداد باید گرامی داشت زیرا آنان در اول پای نهضت امام ایستادند و اکنون نیز ملت ایران باید مسیر انقلاب را ادامه دهند.

امام جمعه شیراز در خصوص ویژگی‌های امام خمینی (ره) نیز بیان کرد: امام راحل (ره) دارای شخصیت ویژه و دارای دقت نظر بسیار بالایی بود به گونه‌ای که ایشان هیچ گونه مسئله‌ای را بدون توجه رها نمی‌کرد.

وی با اشاره به تبعیت از ولایت، عنوان کرد: هر حرکتی را نمی‌توان مجاهدت نامید حتی اگر این حرکت یک کار ارزشی باشد زیرا معیار فعالیت‌های ارزش مند اجتماعی نیز تبعیت از ولایت است.

آیت الله دژکام متذکر شد: رهبر معظم انقلاب برای هر سال شعاری تعیین می‌کنند که این شعار تعیین کننده مسیر حرکت کشور است از این رو دولت باید حواسش باشد همان که رهبر اشاره کردند را پیاده سازی کرده و آحاد مختلف مردم نیز محقق کننده خواست رهبری باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال فرمودند مهار تورم و رشد تولید؛ یکی از عادات بد مدیران این است که آخر سال به فکر شعار سال می‌افتند این در حالی است که باید برای تحقق منویات رهبری از روزهای نخست سال به فکر پیاده سازی و تحقق بیانات رهبری اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری همواره توجه ویژه ای به جوانان دارند و از آنان توقع دارند که مشغول حاشیه نشوند و به موضوعاتی اصلی بپردازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ