امام جمعه زاهدان: اعتماد صادقانه‌ به مردم ازمهمترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود

اقتصاد ایران: امام جمعه زاهدان گفت: امام خمینی(ره) دارای توکل بالا به خداوند متعال، اعتماد صادقانه‌ به مردم و اهل عمل به وظیفه و تکلیف الهی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از  راه‌های تحصیل تقوای الهی انجام وظیفه در برابر پدر و مادر و سپاسگذاری از خدمات ایشان است.

خطیب جمعه زاهدان افزود: یکی از راه‌های حفظ فردی و اجتماعی تقوا پایداری در مسیر دین، دفاع از مبانی دینی و اقتدا به سیره شهدا و امام شهداست.

آیت‌الله محامی ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ را نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: یاد و خاطره شهدا از صدر اسلام تا شهدای قیام ۱۵ خردادماه، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت، شهدای استان و شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهدا با جانفشانی خود عزت و استقلال کشور را حفظ و ما را مدیون خود کردند و ما نیز باید انجام وظیفه کنیم و امیدواریم خداوند متعال توفیق قدرشناسی از شهدا و خانواده معظم شهدا به ما عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۴خردادماه ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: ایشان با توفیقات الهی و شخصیت جامعی که از آن برخوردار بود با مدیریت درست از سال۱۳۴۲ انقلاب اسلامی را شروع و هدایت و رهبری کرد تا در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و ۱۵ سال رهبری انقلاب را از دور و نزدیک دنبال کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز تا سال ۱۳۶۸ نیز سکان داری انقلاب را به مدت ۱۰ سال به عهده داشت و در این مسیر هیچ‌گاه احساس خستگی نکرد و تا پایان عمر خود مسیر انقلاب را به درستی هدایت و رهبری نمود.

 وی ادامه داد: امام خمینی(ره) دارای یک شخصیت جامع از حیث علمی، اخلاقی، معنوی، مدیریتی و رهبری و همچنین فقیه اصولی، فیلسوف، حکیم، مفسر قرآن و عارف در عرفان نظری و عملی و همچنین استاد اخلاق و تذهیب نفس و همواره اهل نماز و قرآن بود و از هر فرصتی برای خواندن قرآن استفاده می‌کرد.

 وی گفت: امام خمینی(ره) انسانی عاقل، حکیم، حلیم، متین، آینده نگر، شجاع، ساده زیست و مردمی بود و گرچه به آراستگی ظاهر توجه داشت اما لباس معمولی و رفتاری مردمی داشت و به خداوند متعال توکل بالا و در عین حال اعتماد صادقانه‌ای به مردم داشت و به همراهی و وفاداری مردم معتقد و اهل عمل به وظیفه و تکلیف الهی بود.

آیت‌الله محامی اصافه کرد: امام‌خمینی(ره) در برابر دشمن قاطعانه ایستاد و نه شرقی نه غربی شعار ایشان بود و در موقعیتی که بلوک شرق و غرب ابر قدرت بود ایشان گفتمان جدیدی را در برابر آن‌ها ایجاد و با قاطعیت ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اهل دعا و تضرع شبانه بود و همین ارتباط و تضرع آن‌قدر به او قوت داد تا قاطعانه در برابر شرق و غرب ایستادگی کند و به وعده های الهی و پیروزی نهایی اعتقاد داشت و به مردم همواره امید می‌داد که به آینده امیدوار باشید و از مشکلات خسته نشده و معتقد بود که نباید از دشمن ترسید و با تدبیر انقلاب را رهبری و کشتی انقلاب را سکان‌داری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این انقلاب ویژگی و اهداف بزرگی داشت از جمله اینکه حکومت ننگین پهلوی به حکومت اسلامی تبدیل شود آن هم با خواست مردم و اینکه احکام اسلامی جاری و فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه گسترش یابد، معنویت و دین‌داری رواج یابد، عدالت اسلامی اجرا، وحدت کرامت، استقلال و عزت امت اسلامی حفظ شود  و معمار کبیر انقلاب تاکید داشت که ما می‌توانیم و معتقد بود مردم ما با توانایی که دارند می‌توانند در عرصه های مختلف پیشرفت کنند و باید به خودمان اعتماد داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: بعد از امام خمینی(ره) مسیر و راه ایشان با رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی که شاگرد امام بود حضرت امام خامنه‌ای ادامه پیدا کرد و ایشان به صراحت فرمودند: "راه امام راه ما و هدفشان هدف ماست و همان مسیر را دنبال می‌کنیم" و دشمنان را مایوس کردند و مردم نیز کاملا وفادار ماندند و پای امام و اهداف و آرمان‌های انقلاب ایستادند و جانفشانی کردند چه در ۱۵ خرادماه سال ۱۳۴۲ و چه راهپیمایی هایی که در سال۱۳۵۷ منجر به پیروزی شد و چه در دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم مردم پای کار ایستادند از حضورشان در راهپیمایی‌ها و استقبال با شکوه از امام خمینی(ره) و نیز بدرقه با شکوه با امام هنگام رحلتشان که دوستان را امیدوار و دشمن را نا امید کرد و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف بوده اند و همه جا مردم وفاداری و پایداری خود را نشان داده اند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: اکنون ما هستیم و این میراث گرانقدر و ارزشمند و مسئولیت بزرگی داریم در برابر انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و خانواده معظم شهدا و باید این میراث ارزشمند را حفظ کنیم و در عمل قدر بدانیم و در راستای تحقق اهداف انقلاب تلاش کنیم.

وی ادامه داد: کاستی‌ها و مشکلاتی داریم و باید با اتکال به خداوند متعال و با اعتماد به خودمان دست به دست داده و برای رفع مشکلات، تحقق ارزش‌های انقلاب، حاکمیت اسلام، مشارکت و نقش آفرینی مردم، گسترش معنویت، اجرای عدالت، تقویت وحدت و حفظ عزت، کرامت و استقلال نظام اسلامی تلاش کنیم.

 آیت‌الله محامی گفت: هر چقدر ما به آرمان‌های انقلاب وفادار ماندیم و به ارزش‌ها عمل کردیم پیشرفت کردیم و هر چقدر فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی کشور را با دوران انقلاب و روزهای آغازین پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس مقایسه کنیم زیرا متاسفانه برخی افراد از فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و تلاش برای حاکمیت اسلام فاصله گرفته‌ و جای خود را به اشرافیگری، کسالت، دنیا خواهی و دنیا طلبی داده و می‌بینیم بسیاری از مشکلات ما ناشی از همین‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌ ما نه تنها با سخن بلکه با عمل خود باید امام خمینی(ره) را به نسل‌های جدید معرفی کنیم از این جهت که برخی یا از سر جهالت یا از سر مزدوری در داخل و خارج شبهه پراکنی می‌کنند که ما باید پاسخ قانع کننده ارائه کنیم و هر کس تریبونی دارد باد در این جهت انجام وظیفه کند.

پایان پیام/3139

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ