امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن مسلمانان جهان دارد

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه موقت یزد گفت: امام خمینی(ره) به واسطه ایستادگی در برابر استکبار حق بزرگی بر گردن مسلمانان جهان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار داشت: وقتی امام راحل قیام خود را آغاز کرد، مردم دور او جمع شدند و مبارزه را آغاز کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره در کنار امام و انقلاب و رهبری بودند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هرگز از آزار و اذیت این ملت دست نکشیدند و هر آنچه توانستند انجام دادند و اگر کاری هم نکردند، از دستشان بر نیامد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال‌های متمادی جنگ، ترور و انواع تحریم‌ها را علیه ملت ایران به کار گرفتند.

محمدی عنوان کرد: نتیجه همه جنایت آنها این شد که امام و پیروان امام هر روز مستحکم‌تر شدند و گسترش پیدا کردند و امروز انقلاب ما صادر شده و در بسیاری از کشورهای جهان طرفدار دارد.

امام جمعه موقت یزد اظهار داشت: امروز ایران به قدرت اول منطقه خاورمیانه تبدیل شده و اخیراً هم دیدیم که کسانی که تا چندی پیش با ما دشمنی می‌کردند، اکنون مسابقه می‌گذارند که به ما نزدیک شوند و این نشان از آن دارد که اینها قدرت و جایگاه ایران را درک کرده‌اند.

محمدی با اشاره به روایتی از پیامبر که فرمودند: مردمانی از مشرق خروج می‌کنند و زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) خواهند بود، افزود: ایران اسلامی امید جهان اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بدترین نوع حکومت، حکومت پادشاهی موروثی است، بیان کرد: در این نوع حکومت، یک خانواده کشور و مردم را از آن خود می‌دانند و بر همه چیز احساس مالکیت دارند همانگونه که شاه پهلوی کل ایران را برای خود می‌دانستند.

محمدی ادامه داد: پهلوی‌ها یک نظام شاهنشاهی موروثی بود که نفر آنها نگهبان یک اصطبل سفارت خارجی بود که توسط انگلیسی‌ها او را شناسایی کردند و بر تخت پادشاهی نشاندند.

وی یادآور شد: با اقداماتی که پهلوی‌ها در حق ملت ایران کردند، هر چه بگذرد ما باز هم از بریتانیا شکایت داریم زیرا اتفاقات بدی برای ملت ایران رقم زدند و یکی از بزرگترین جنایات آنها، مسلط کردن این خانواده بی‌سواد، نالایق، دزد و جنایتکار بود که ملت ایران از این جفا هرگز نمی‌گذرد.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: مردم به دنبال ظلم‌های پهلوی، گرد امام جمع شدند و این رژیم را سرنگون شدند و جمهوری اسلامی بهترین نوع حکومت است زیرا به رأی مردم و قوانین اسلام تکیه دارد.

وی عنوان کرد: ممکن است اقداماتی شده باشد که نارضایتی ایجاد شده باشد اما این ویژه کشور ما نیست اما نظام جمهوری اسلامی، بهترین نظام است و باید به دنبال راه‌هایی برویم که اشتباهات تکرار نشود و این وابسته به این است که انتخاب ها درست باشد.

محمدی همچنین با گرامیداشت ۱۵ خرداد گفت: این روز مقدمه پیروزی انقلاب اسلامی است و رژیم ددمنش پهلوی در این روز مردم بسیاری را به شهادت رساند و مردم هرگز فرار نکردند و ایستادند و کفن پوش شعار خود را سر دادند.

وی تاکید کرد: ۱۵ خرداد باید تبیین شود و نسل جدید بدانند که ۱۵ خرداد چه اتفاقی در کشور افتاد.

محمدی با اشاره به ارتحال امام گفت: امام حق بزرگی بر ملت ایران و همه مسلمانان جهان دارد زیرا امام بود که ندای استکبارستیزی را سر داد و در مقابل ظلم ایستاد بنابراین نام امام تا ظهور بقیه الله همواره درخشان باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ