تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام راحل

اقتصاد ایران: خرم‌آباد- امام جمعه موقت خرم‌آباد با تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام راحل، گفت: با وجود رهبری آگاه و بصیر و همچنین حضور مردم در صحنه، توطئه دشمنان همیشه نقش بر آب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به ۱۴ خرداد، سالروز رحلت حضرت امام (ره)، اظهار داشت: امام راحل ویژگی‌هایی داشت که باعث شد به این عظمت و جایگاه برسد و انقلاب اسلامی ایران با شکوه به پیروزی برسد و تا کنون هم بماند.

وی با اشاره به تقوای علمی و عملی امام راحل، عنوان کرد: امام (ره) در اوج بود، از نظر علم، عالم، دانشمند و حکیمی والا بود و در علوم مختلف در بالاترین درجه قرار داشت و در عین حال در عمل به این علم نیز در بالاترین درجه بود.

تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام راحل

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به درک عمیق امام راحل از معارف دین، بیان داشت: وارستگی و تهذیب نفس، ویژگی دیگر امام راحل بود، شجاعت امام در راه خدا ویژگی دیگر ایشان بود، امام ترس و واهمه‌ای نداشت.

حجت الاسلام شمسی فر، بیان داشت: شناخت دقیق و عمیق امام از جامعه ویژگی دیگر ایشان به شمار آمد، در عین رأفت و مهربانی با دوستان و مردم، در مقابل دشمنان با شجاعت و صلابت می‌ایستاد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امام راحل دارای اراده‌ای پولادین بود که این اراده از ایمان عمیق، اعتقاد و توکل امام راحل به خدا و قدرت خدا نشأت می‌گرفت، افزود: قاطعیت امام در مسیر دین و حق از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تاکید کرد: جریانات مختلف امام را سست نمی‌کرد، حوادث باعث نمی‌شد اراده امام سست شود، امام مظلومین، مؤمنین را جذب می‌کرد اما مستکبرین به شدت از امام راحل می‌ترسیدند.

حجت الاسلام شمسی فر، ادامه داد: امام راحل مردمی بود، در عین اینکه در اوج قله علم، عبادت، فلسفه، حکمت، عرفان، فقه، اصول، تفسیر و علوم اسلامی بود، اما مردمی بود، خودش را خدمت گذار مردم می‌دانست.

وی با بیان اینکه نظم امام راحل در زندگی زبان زد است، بیان داشت: عبادت و بندگی، بصیرت و بینش دقیق، احیاگری دین از جمله ویژگی‌های ایشان بوده است، بعد از پیامبران، بزرگ‌ترین احیاگر دین امام راحل بود و دین واقعی و اسلام راستین را برای مردم معرفی کرد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، بیان داشت: این ویژگی‌ها و خصوصیات باعث شد که امام به این عظمت برسد و این انقلاب به پیروزی برسد.

حجت الاسلام شمسی فر در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت ۱۵ خرداد، تصریح کرد: ویژگی‌های امام باعث شد که ۱۵ خرداد شروع و به ثمر بنشیند.

توطئه‌های دشمنان همیشه نقش بر آب شده است

وی با بیان اینکه آمریکا با ریاست جمهوری کندی آنچنان بر کشورها نفوذ پیدا کرده بود و شاه هم برای اینکه خوش خدمتی کرده باشد و حمایت آمریکا را از دست ندهد، انقلاب سفید و لایحه انجمن ایالتی ولایتی را مطرح کرد، ادامه داد: ظاهر آن خوب بود، اصولی داشت، شش اصل داشت اما اصول دیگر به آن اضافه شد، ظاهر خوب اما باطن فساد داشت، امام باطن این لایحه را دید که هدف گسترش نفوذ آمریکا، تضعیف اسلام و قوانین اسلام و تأمین منافع آمریکا در منطقه بود.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، گفت: امام در این راستا به مخالفت برخواست، در شب ۱۵ خرداد امام دستگیر و به تهران منتقل شد، خبر به مردم رسید و قیام ۱۵ خرداد به دفاع از مرجعیت و امام به پا خواست، تعدادی به شهادت رسیدند و ۱۵ خرداد سرآغازی برای انقلاب اسلامی و به پایان رسیدن حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوتی و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام شمسی فر تاکید کرد: هر ملتی که بخواهد به جایی و به پیروزی برسد، باید دو ویژگی رهبری الهی، عالم، آگاه، بصیر، آینده نگر، مدبر و همچنین مردمی که با رهبرشان باشد، را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی ما دارای چنین رهبری بودیم و مردمی آگاه داشتیم که می‌دانستند امام دلسوز آنها است، خدا را در نظر می‌گیرد، مصالح دین و مردم را می‌خواهد، با حضور، وحدت، انسجام، یکپارچگی مردم و بودن رهبری آگاه، هیچ ملتی شکست نخواهد خورد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد افزود: الان هم ما دارای رهبری آگاه، بصیر، شجاع و مدبر مانند امام راحل هستیم و ۴۳ سال با در صحنه بودن مردم، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ