تورم و گرانی موجب نگرانی مردم شده است

اقتصاد ایران: اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: در کنار مسأله حجاب، تورم، گرانی‌ها و اشتغال موجب نگرانی مردم شده و نیازمند عزم جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به نگرانی متدینین در خصوص حجاب و عفاف، اظهار کرد: در حال حاضر لایحه قوه قضائیه و دولت در مجلس در حال بررسی است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مردم ایران قبل از اسلام پوششی مناسب با فطرت داشتند، گفت: هرگاه رضایت الهی کسب شود، اکثریت هم خشنود خواهند شد چون دستورات الهی مطابق با فطرت و سرشت انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب کشف حجاب را دارای حرام شرعی و سیاسی نامیدند و لذا شایسته بود در این لایحه جرم را تخلف ننامیم. البته همه را نباید مقابل اسلام قرار داد و همه مرتکبین را ضد اسلام دانست.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: در عین حال باید در نظر داشت دشمن به دنبال اندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب کلیت مجلس را انقلابی دانستند، اضافه کرد: لازم است نمایندگان مجلس با دقت این لایحه را بررسی کنند. انتظار متدین آن است که قانون به گونه‌ای باشد که از هرج و مرج و بی نظارتی‌ها ممانعت شود و جلوی مشکلاتی که برای روحانیون متدینین و بسیجیان به وجود آمده گرفته شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: فضای جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که فرد مرتکب منکر احساس کند مردم او را نمی‌پذیرند و لذا لازم است مردم انکار قلبی و تذکر لسانی را به خوبی انجام دهند.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: انتظار از مسئولان نیز آن است که خودشان عمل کنند و همانگونه که همه در بحث کرونا به میدان آمدند در زمینه حجاب و عفاف هم به میدان آیند ولی احساس می‌شود اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: در کنار این مسأله تورم، گرانی‌ها و اشتغال موجب نگرانی مردم و متدینان شده است و نیازمند عزم جدی است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: انتظار نبود در ابتدای سال بر خلاف نظر نظام ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو به وجود آید. انتظار مردم برخورد جدی با این مشکلات است و تغییر وزیر کفایت نمی‌کند؛ انتظار آن است که با مباشران و کسانی که این وضع را به وجود آوردند برخورد شود و مسئولان بدانند هر چه در جهت مقابله با ناهنجاری‌ها و رفع تورم اقدام کنند مورد حمایت مردم قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ