2 کشته در حمله مجدد اوکراین به منطقه مرزی روسیه

اقتصاد ایران: فرماندار منطقه مرزی «بلگورود» روسیه گفت نیروهای مسلح اوکراین جاده‌ای در یکی از شهرک‌های این منطقه را گلوله‌باران کردند که در پی آن دو غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندار منطقه مرزی «بلگورود» روسیه امروز (جمعه، دوم ژوئن) گفت نیروهای مسلح اوکراین جاده‌ای در یکی از شهرک‌های این منطقه را گلوله‌باران کردند که باعث کشته شدن دو زن و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. 

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود در صفحه تلگرام خود اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین بخشی از جاده روستای منطقه «شبکینسکی» را گلوله‌باران کردند. ترکش‌ها به خودروهای در حال عبور برخورد کرد و دو زن در یکی از این خودروها بودند که بر اثر جراحات وارده در دم جان باختند. دو نفر هم در خودروی دوم زخمی شدند. 

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این، توپخانه اوکراین ۱۱ گلوله به روستای «تیشانکا» در منطقه بلگورود شلیک کرد که تلفات جانی نداشت اما به خطوط لوله مرکزی گاز و یک خط برق خسارت وارد شد. 

 

 

وزارت دفاع روسیه دیروز (پنجشنبه) هم از دفع حمله‌ به نواحی مرزی با اوکراین از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت کی‌یف خبر داد و مقام‌های منطقه مرزی بلگورود از زخمی شدن چند غیرنظامی در حمله پهپادی و توپخانه‌ای به این منطقه و خروج شهروندان از چند ناحیه خبر دادند.

فرماندار بلگورود گفته بود نیروهای اوکراینی شهر مرزی را گلوله‌باران کردند و ساختمان مسکونی در این شهر به آتش کشیده شد. 

اوکراین دست داشتن ارتشش در حملات دیروز به منطقه بلگورود را تکذیب و ادعا کرد شبه‌نظامیان داوطلب روس این حملات را اجرا کردند.

سخنگوی کرملین در پی این حملات اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به طور مرتب از تحولات در نواحی مرزی مطلع می‌شود و متذکر شد قدرت‌های غربی از محکوم کردن حملات اوکراین به خاک روسیه امتناع کردند.

«دیمیتری پسکوف» در ادامه تاکید کرد حملات علیه بلگورود مطلقا تاثیری بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نخواهد گذاشت.

پیش‌تر و بعد از حمله یک گروه شبه‌نظامی که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شده بود، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تهدید کرد مسکو بسیار سخت و خشن به حملات بیشتر پاسخ خواهد داد. 

ارتش روسیه سه‌شنبه گفته بود شبه‌نظامیانی را که به بلگورود منطقه مرزی روسیه حمله کردند، نابود کرده و بیش از ۷۰ شبه‌نظامی اوکراینی را کشته و سایرین را به داخل اوکراین بازگردانده است. دستکم هشت غیرنظامی در حمله این گروه که دوشنبه از مرز اوکراین وارد منطقه بلگورود روسیه شدند، زخمی شدند.

 

پایان پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ