کتاب «میراث‌های معنوی در روستای نظرآقا» منتشر شد

اقتصاد ایران: بوشهر- کتاب «میراث های معنوی درروستای نظر آقا» بانضمام «حادثه جنگ کویری» با هدف شناخت ازتاریخ روستای نظرآقا توسط انتشارات قلمداران جنوب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نویسنده کتاب «میراث‌های معنوی در روستای نظر آقا» صبح جمعه در حاشیه انتظار کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کتاب نخستین اثر پژوهشی در رابطه با معرفی روستای نظر آقا است.

حیدر رضانیا در رابطه با هدف انتشار این کتاب اضافه کرد: عناصر مهمی در زندگی وجود دارد که ما برای نسل‌های آینده به آن‌ها نیاز و از آن‌ها باید حفاظت کنیم.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: این عناصر ممکن است بنا بر ارزش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی… در حال و آینده بسیاری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی نسل امروز با سبکِ زندگی ماقبل خودش در دیاری که زیست می‌کند حائز اهمیت است.

رضانیا به فصل‌های کتاب اشاره کرد و افزود: تاریخچه روستای نظرآقا، میراث‌های ناملموس فرهنگی روستای نظر آقا، سبکِ زندگی، سال قحطی و شکوائیه آن دوران به زبان شعر، سابقه مبارزات مردم روستای نظرآقا و شاعران محلی سرا..... پرداخته شده است.

این پژوهشگر گفت: کتاب «میراث‌های معنوی در روستای نظر آقا» با مقدمه حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه شهر سعدآباد طرح جلد سپیده شیرکو، صفحه آرا پریا شیرکو و به مدیریت مسعود عرب زاده انتشارات قلمداران جنوب منتشر شد.

وی یادآور شد: این کتاب در ۱۴۶ صفحه در انتشارات قلمداران جنوب به همت و مساعدت مادی و معنوی اعضای شورای اسلامی دهیاری دوره ششم روستای نظرآقا روانه بازار شد.

حیدر رضانیا، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش منطقه سعدآباداست. کتاب حماسه حضور با موضوع خاطرات ناب رزمندگان روستا در دورانِ دفاع مقدس منتشر و کتاب‌های گنجینه جنگ و شهید فرهنگی اسماعیل رزمجو به زودی از ایشان منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ