راه اندازی سامانه راهبر با هدف تسهیل در صدور پروانه ساختمان

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ارائه هرگونه خدمات فنی، مهندسی و صدور پروانه احداث ساختمان روستایی از طریق سامانه راهبر و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد سبحانی اظهار کرد: به منظور کاهش هزینه‌های مراجعات و تردد متقاضیان و با هدف تسهیل در خدمت رسانی، سامانه خدمات الکترونیکی تحت عنوان سامانه راهبر در دهیاری‌های این استان فعال شده است.

وی ادامه داد: از این پس دهیاران، کاربران و متقاضیان احداث مسکن در روستاهای استان می‌توانند ضمن مراجعه به این سامانه و بدون حضور در شعبات بنیاد مسکن شهرستان‌ها، تمامی مراحل صدور پروانه را به صورت مجازی و با امنیت بالا انجام دهند.

وی با اشاره به جلسات توجیهی و هماهنگی‌های متعدد در این زمینه، تاکید کرد: در همین رابطه و طی جلسه‌ای که با حضور مسؤول خدمات فنی معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین و سایر نمایندگان فرمانداری، بخشداری و جمعی از دهیاران و کارشناسان مرتبط با این سامانه برگزار و فرایند مورد اشاره نیز توجیه شد و مقرر گردید تا تجمیع امکانات لازم برای فراگیر شدن هر چه سریع‌تر این امکان در مناطق روستایی استان صورت پذیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: سامانه راهبر، سامانه استعلام فنی و مهندسی ساخت وسازهای روستایی است که به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم و تحقق دولت الکترونیک، پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان بنیاد مسکن کشور، بنیاد مسکن استان، مدیران و نمایندگان استانداری آغاز و در فاز بعدی با آموزش دهیاران راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

لیلا غریب، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین نیز در همین رابطه با استقبال از این طرح، گفت: به منظور بهره مندی مردم و تحقق و استقرار بیش از پیش دولت الکترونیک برای این خدمت در روستاها همکاری نزدیکی را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: به همین منظور ملزومات و تجهیزات لازم در دهیاری‌ها و روستاهای هدف را فراهم کرده‌ایم و در حوزه آموزش دهیاران نیز جلسات مورد نیاز آموزشی را با همکاری بنیاد مسکن استان قزوین برگزار خواهیم کرد تا مردم از مزایای این طرح بهره مند شوند.

متقاضیان و تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مرتبط روستایی می‌توانند به صورت برخط جهت دریافت خدمات و سایر امور مربوط به ساخت و سازهای خود را از طریق سامانه الکترونیکی svs.bonyadmaskan.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کرده و در ادامه نیز از طریق کد رهگیری و کد ملی خود وارد سامانه شده و تمامی مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را نیز رصد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ