گانتز، رقیب سرسخت نتانیاهو در نظرسنجی‌ها

اقتصاد ایران: نتایج آخرین نظرسنجی روزنامه عبری «معاریو» در سرزمین‌های اشغالی نشان داد مقبولیت «بنیامین نتانیاهو» برای نخست‌وزیری تل‌آویو کاهش چشمگیری یافته و «بنی گانتز» برای جایگزینی او پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری امروز جمعه دوم ژوئن گزارش دادند روزنامه عبری «معاریو» نظرسنجی‌ جدیدی را انجام داده که نتیجه آن پیشی گرفتن «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو است.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، گزارش داد: بر اساس نظرسنجی معاریو که توسط «مناخیم لازار» مدیر بخش سیاسی این رسانه انجام شده، پس از تساوی گانتز و نتانیاهو در نظرسنجی هفته گذشته، دوباره شکاف قابل توجهی بین آراء دو طرف حاصل شده و در نظرسنجی اخیر، حزب «پایگاه دولت» ۲۹ کرسی و حزب «لیکود» تنها ۲۶کرسی به دست آوردند.

بر اساس نظرسنجی فعلی، ائتلاف نتانیاهو در حال تضعیف است و در انتخابات آتی تنها ۵۲ کرسی به دست می‌آورد؛ در حالی که ائتلاف مخالفان ۶۸ کرسی خواهد داشت و قادر خواهد بود تا به ریاست گانتز تشکیل کابینه دهد.

این نظرسنجی عمومی در حالی منتشر می‌شود که از ابتدای تشکیل کابینه تاکنون، سیاستمداران صهیونیست به روی کار آمدن مجدد نتانیاهو معترض بودند. «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به سیاست‌های نتانیاهو گفته بود که این مواضع نشان می‌دهد او فرد مناسبی برای نخست وزیری نیست.

بر اساس این نظرسنجی، حزب پایگاه دولت به ریاست بنی گانتز ۲۸ کرسی، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو ۲۶ کرسی، حزب «یش عتید» به ریاست یائیر لاپید ۱۵ کرسی، حزب «شاس» ۱۵ کرسی، فهرست مشترک حزب کارگر و «میرتس» ۸ کرسی، حزب «یهودیت تورات» ۷ کرسی را به دست آورده‌اند.

میزان موفقیت سایر احزاب کوچک نیز به این شرح بوده است: حزب «صهیونیسم مذهبی» ۶ کرسی، حزب «اسرائیل بیتنو» ۶ کرسی، «جبهه عربی برای تغییر» ۵ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» ۵ کرسی و فهرست عربی متحد هم ۵کرسی.

این نظرسنجی همچنین نگرش شهرک‌نشینان صهیونیست را در خصوص فرد مناسب برای نخست‌وزیری مشخص کرده و گزارش داد: روند کاهش محبوبیت و مقبولیت نتانیاهو همچنان پایدار است.

معاریو در پایان گزارش خود نوشت: بنی گانتز دوباره پیشتاز شد؛ چراکه ۴۳ درصد از رای‌دهندگان او را به عنوان نخست‌وزیر بعدی ترجیح می‌دهند، در مقایسه با ۳۹ درصدی که معتقدند بنیامین نتانیاهو مناسب‌ترین فرد است.

بنی گانتز طی سه ماه اخیر بارها نسبت به عواقب و پیامدهای ویرانگر نخست‌وزیر نتانیاهو هشدار داده و تصریح کرده بود که او «اسرائیل را به سمت جنگ داخلی خواهد برد». سرزمین‌های اشغالی شنبه این هفته برای بیست و یکمین هفته متوالی شاهد اعتراضات صدهاهزارنفری علیه نتانیاهو و طرح‌های جنجال‌برانگیز کابینه او بود.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ