توزیع۶۰۷هزار بسته به خریداران نمایشگاه کتاب و سه انتصاب

اقتصاد ایران: توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب به دست خریداران نمایشگاه کتاب و سه انتصاب از مهمترین اخبار هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار مهم هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی ۹ خبر مهم پرداخته‌ایم.

توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب به دست خریداران نمایشگاه کتاب و سه انتصاب از جمله معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیر دبیرخانه دائمی شعر قصه عشاق و دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان از مهمترین اخبار هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

همچنین، راه اندازی کتابفروشی سیار در مناطق محروم خراسان رضوی، برگزاری دو کارگاه داستان‌نویسی حسین سناپور، انتشار نسخه صوتی «حاج جلال»،ارسال ۵۱۶ جلد کتاب به مناطق محروم شهرستان ارومیه و آغاز پویش کتابخوانی «خاتون و قوماندان» از جمله اخبار دیگری هستند که در مرور آن‌ها پرداختیم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتصاب دبیر دبیرخانه دائمی شعر قصه عشاق

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با صدور حکمی ناصر پروانی را به عنوان دبیر دبیرخانه دائمی شعر قصه عشاق منصوب کرد تا با هماهنگی شورای سیاستگذاری و بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی و دانشجویی در سال‌های آتی این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.

ناصر پروانی که در کارنامه فرهنگی خود سابقه داوری جشنواره‌های متعدد همچون سیمرغ، تیتر، عهد جانانه و دبیری جشنواره ۷۲ خط اشک و چلچراغ را دارد تاکنون ۲۲ عنوان کتاب به چاپ رسانده و کارگاهی به‌نام کارگاه شعر شب‌های پروانه‌ای را برگزار می‌کند.

توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب به دست خریداران نمایشگاه کتاب

علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با انتشار مطلب کوتاهی در فضای مجازی، از توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب به دست خریداران خبر داد.

متنی که رمضانی منتشر کرده به این‌ترتیب است:

«همکاران مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب بی‌وقفه پیگیر رسیدن بسته‌های کتاب به خریداران هستند. از ۸۲۱ هزار مرسوله بارکد گرفته تاکنون، ۶۰۷ هزار توزیع شده، ۱۸۷ هزار در حال توزیع و ۳۷ هزار آماده تحویل به پست و حدوداً ۱۰ هزار مرسوله دیگر منتظر آماده‌سازی و دریافت بارکد توسط فروشندگان است.»

راه‌اندازی کتابفروشی سیار در مناطق محروم خراسان رضوی

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همزمان با دهه کرامت رضوی، طرح توزیع کتاب در راستای گسترش عدالت اجتماعی و توسعه فرهنگی به وسیله کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و دور افتاده استان خراسان رضوی اجرایی شده است.

وی افزود: راه اندازی و برپایی کتابفروشی‌های سیار در مناطق محروم و دارای فقر فرهنگی به رفع این فقر و دسترسی افراد به کتاب، کمک کننده است، از این رو با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳ دستگاه مینی بوس تجهیز شده و به عنوان کتابفروشی سیار در مناطق حاشیه شهر، مناطق محروم و دور افتاده استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

انتصاب معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران

حامد محقق با صدور حکمی توسط علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب شد.

برگزاری دو کارگاه داستان‌نویسی حسین سناپور

دو کارگاه داستان نویسی حسین سناپور به‌زودی توسط مؤسسه فرهنگی هنری افرامانا برگزار می‌شود. این‌دو کارگاه با عناوین کارگاه داستان‌نویسی و کارگاه تحلیل داستان‌های کوتاه کلاسیک و نوشتن داستان در نظر گرفته شده‌اند.

در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش داستان‌نویسی به صورت عملی، درباره تکنیک نوشتن داستان‌های کوتاه کلاسیک و تحلیل داستان‌ها صحبت می‌شود.

معرفی دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان

همزمان با دهه کرامت جلسه تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان بسیج هنرمندان در برگزاری جشنواره‌های سال ۱۴۰۲ با حضور جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان، زینب احمدی مدیر امور بانوان سازمان بسیج هنرمندان، زین‌الدین؛ مسئول امور انجمن‌های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان، مریم پوریامین جانشین شورای انجمن ادبیات داستانی، مهدی عظیمی و آرش زینال خیری عضو شورای مرکزی انجمن فیلم بسیج هنرمندان، مورد بررسی قرار گرفت.

در این‌جلسه مریم پوریامین عضو انجمن قلم، جانشین شورای انجمن ادبیات داستانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی هنرهای نمایشی و کارشناسی ارشد ادبیات داستانی که تألیف چندین کتاب در حوزه‌ی ادبیات داستانی، مقالات مختلف در حوزه‌ی نقد فیلم و ادبیات نمایشی را در کارنامه‌ی خود دارد؛ به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در سال ۱۴۰۲ منصوب شد.

انتشار نسخه صوتی «حاج جلال»

کتاب صوتی «حاج جلال» نوشته لیلا نظری گیلانده به‌تازگی با صدای داوود حیدری توسط سماوا منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است و یکی از پنج کتابی است که در چهاردهمین دوره جایزه جلال، عنوان برگزیده بخش ویژه (نگاهی دیگر) را به خود اختصاص داده است.

این اثر تکه‌ای واقعی از خاطراتی است که شور زندگی و شوق شهادت را هم‌زمان به تصویر می‌کشد و به زبان ساده مردم روستا سخن می‌گوید.«حاج جلال» خاطرات حاج جلال حاجی‌بابایی است که در دفاع مقدس دو فرزند و دو دامادش برای پاسداری از میهن و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

ارسال ۵۱۶ جلد کتاب به مناطق محروم شهرستان ارومیه

در ادامه اجرای طرح نذر و اهدای کتاب توسط فرهنگسرای اندیشه، بسته جدیدی از کتاب‌های اهدایی شهروندان و خیرین به کتابخانه‌های کمتر برخوردار روستایی ارسال شد.

پایگاه نذر و اهدای کتاب پس از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۹۹ توسط فرهنگسرای اندیشه، تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار جلد کتاب به مناطق محروم و کتابخانه‌های کمتر برخوردار کشور ارسال کرده است.

پس از ارسال ۶۶۰ جلد کتاب به روستاهای چهارمحال و بختیاری در آغاز سال ۱۴۰۲، جدیدترین اجرا از ویژه برنامه نذر کتاب همراه با اهدای ۵۱۶ جلد کتاب و ۲۸۰ نسخه سی دی در زمینه‌های مختلف موضوعی ادبیات، داستان، تاریخ، علمی و … به کتابخانه‌های مناطق محروم شهرستان ارومیه دنبال شد تا گامی دیگر در جهت غنی سازی منابع کتابخانه‌ای مناطق محروم برداشته شود.

آغاز پویش کتابخوانی «خاتون و قوماندان»

پانزدهمین دوره پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «خاتون و قوماندان» از امروز چهارشنبه دهم خرداد با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات ستاره‌ها، آغاز شده است.

«خاتون و قوماندان» نوشته مریم قربان‌زاده، روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد)، فرمانده لشکر فاطمیون است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ