ابداع محقق ایرانی برای انتقال دارو در بدن با ریز سوزن نوین

اقتصاد ایران: گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی و با کمک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت روشی نوینی برای توسعه وصله های ریز سوزن ابداع کرده اند که چند دارو را از طریق پوست به بدن منتقل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، ریزسوزن ها اخیراً به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تحویل دارو با کمترین میزان تهاجم و نمونه برداری مایعات بدن ظهور کرده اند.

تا به امروز، ساخت وصله های میکروسوزن با وضوح بالا (MNAs) عمدتاً با استفاده از امکانات و تخصص پیچیده ممکن بوده است.

به خصوص میکروسوزن‌های توخالی معمولاً در اتاق‌های تمیز از سیلیکون، رزین یا مواد فلزی ساخته می‌شوند. چنین روش هایی از ساخت ریز سوزن‌ها از مواد زیست سازگار و زیست تخریب‌پذیر پشتیبانی نمی‌کنند و قابلیت دارورسانی چند بعدی را برای آزادسازی کنترل‌شده درمان‌های مختلف از طریق ترکیبی از تزریق و انتشار پایدار را محدود می‌کنند.

درهمین راستا گروهی از محققان با همکاری علی تمایل و دل آرام قنبری امین، طی یک پژوهش از چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت برای ساخت وصله های ریز سوزن بزرگ استفاده کردند و پس از آن قالب‌گیری انقباض‌پذیر هیدروژلی را برای تشکیل قالب‌های با وضوح بالا برای MNAهای جامد و توخالی با اندازه‌های قابل کنترل انجام دادند.

استراتژی توسعه‌یافته توپوگرافی سطح MNAها را تعدیل می‌کند تا مساحت سطح و ترشوندگی آنی آن‌ها را برای تحویل قابل کنترل دارو و نمونه‌برداری مایع بدن تنظیم کند.

MNAهای هیبریدی ژلاتین متاکریلویل (GelMA)/پلی اتیلن گلیکول دیاکریلات (PEGDA) با استفاده از استراتژی توسعه یافته ساخته می شوند که می تواند به راحتی به پوست نفوذ کند و دارورسانی چندبعدی را فعال کند.

روش پیشنهادی به پزشکان و محققان کمک می کند MNA های ارزان قیمت، قابل کنترل و مقیاس‌پذیر را برای مدیریت مکانی-زمانی کنترل‌شده درمان‌ها و جمع‌آوری نمونه بسازند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ