رازهای استمرار انقلاب/ ضرورت امام شناسی توسط کارگزاران نظام

اقتصاد ایران: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان اینکه راه امام، اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان برگرفته از قرآن بود، گفت: متأسفانه بسیاری از متولیان امور و متصدیان امر شناختی از امام ندارند.

حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به راز استمرار انقلاب، اظهار داشت: راه امام، اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان برگرفته از قرآن بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی علیرغم همه توطئه‌ها و نقشه‌های گوناگون دشمنان که برای تضعیف آن دنبال می‌شد؛ به راه خود ادامه داده و استمرار یافته است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: ادامه انقلاب اسلامی و استمرار و تداوم انقلاب اسلامی ریشه در قرآن دارد بنابراین هر آنچه که ریشه در قرآن داشته باشد استمرار می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه مسئله دومی که باعث استمرار انقلاب اسلامی است، مردمی بودن انقلاب است، افزود: امام (ره) با ملت حرکت کرد و در گام نخست با اعلامیه‌ها، سخنرانی‌های و روشنگری‌های خود مردم را آگاهی و رشد سیاسی بخشید و آنها را به صحنه آورد لذا آنها نیز با الهام از مکتب قرآن و راه امام (ره) به انقلاب دست زدند و پای آن ایستادند.

انقلاب اسلامی ریشه در مردم دارد

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ریشه در مردم دارد، تصریح کرد: توطئه‌ها و نقشه‌هایی که برای تضعیف انقلاب دنبال شده نتوانسته انقلاب اسلامی را از پای دربیاورد چرا که مردم پشتوانه آن هستند.

انقلاب منافع توده‌های محروم را پس می‌دارد

روحانی گفت: انقلاب با توده‌های محروم همراه است و منافع توده‌های محروم را پاس می‌دارد بنابراین استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به پیوند انقلاب با معنویت و تلاش دشمنان برای هدف قرار دادن این مهم، ادامه داد: از روزی که امام (ره) نهضت را آغاز کردند حرکتشان معنویت همراه با سیاست بود. روزی که علیه استکبار جهانی غرش می‌کردند لرزه بر اندام کاخ نشینان می‌انداختند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر بابیان اینکه امام (ره) مصداق آیه رُهْبَانٌ بِاللَّیْلِ لُیُوثٌ بِالنَّهَار (پارسایان شب و شیران روز) بود، گفت: ملتی که در مکتب امام (ره) تربیت شدند به دنبال معنویت بودند و به دنبال مادیات دنیا نبودند و در راه خدا شهید شدند.

روحانی تصریح کرد: افرادی که توانستند در طول ۸ سال جنگ تحمیلی با دست خالی ایستادگی کنند و حتی نگذارند یک وجب از خاک ایران اشغال بماند، برای این بود که معنویت و شهادت را دنبال می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) ملتی را تربیت کردند که ادامه دهنده راه امام حسین (ع) و شهدا بودند، گفت: دشمن به این مسئله پی برد و متوجه شد تا زمانیکه ملتی با شهادت، فداکاری، از خودگذشتگی و معنویت ارتباط دارد را نمی‌توان آن ملت را از پای در آورد.

پیوند انقلاب و معنویت

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر مطرح کرد: دشمنان سعی کردند با توطئه‌هایی مردم را از معنویت دور کنند اما علیرغم همه این نقشه‌های شوم باز هم موفق نشدند؛ کار به جایی رسید که خیال کردند اگر اراذل و اوباش را به خیابان‌ها بکشانند و بی حجابی و بی بند و باری را رواج دهند حتماً مردم از معنویت دور خواهند شد، اما بازهم موفق نشدند.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم با حضور در شب‌ها قدر در ماه مبارک رمضان سیلی محکمی به توطئه گرها زدند، افزود: دشمنان با سم پاشی‌ها و تبلیغات خود نتوانستند مردم را با خود همراه کنند.

وی گفت: آمریکا پایان سال ۱۴۰۱ فکر می‌کرد در توطئه‌های خود علیه ایران پیروز خواهد شد در حالی که از حضور مردم در صحنه بی خبر بودند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر تصریح کرد: مردم علیرغم همه فشارها با معنویت، شهادت و خداخواهی حرکت می‌کنند که این مهم در جهت پایداری انقلاب اسلامی مؤثر است.

متولیان امور باید در جهت تبیین و تشریح بیانات رهبری بکوشند

وی با اشاره به راه شناخت و تبیین راه امام (ره) به نسل جدید، افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان نکات بسیار مبهمی را شکافتند و امام (ره) را به مردم شناساندند اما متأسفانه متولیان امور که باید در جهت تبیین و تشریح بیانات رهبری بکوشند، یا غافلند یا خود را به غفلت می‌زنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خودشان بهترین طرح‌های سازنده و مفیدی و سرنوشت سازی را مطرح می‌کنند اما تنها به صورت تشریفاتی از تلویزیون پخش می‌شود در صورتی که باید پیام‌های ایشان بلافاصله تشریح و تبیین شود. اما متأسفانه سخنان سازنده ایشان بایگانی می‌شود.

اعمال و گفتار بسیاری از متولیان امور با راه امام همخوانی ندارد

روحانی با بیان اینکه رهبر انقلاب در شناخت و تبیین امام (ره) برای نسل جدید بسیار اهتمام دارند، خاطرنشان کرد: برای تبیین راه امام به نسل جوان ابتدا باید خودمان امام (ره) را بشناسیم. متأسفانه بسیاری از متولیان امور و کارگزاران نظام شناختی از امام ندارند و اعمال، گفتار و کردارشان با راه امام همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: امام خط مقاومت را دنبال می‌کردند درحالیکه امروز خط مقاومت در کشور ما ضعیف شده است. خط مقاومت تنها استکبارستیزی نیست هرچند موضوع مهمی است بلکه صبر و صلابت، عدم تبعیض و همراه بودن با مردم است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر تصریح کرد: نباید یک مسئولی در کمال آرامش باشد اما در کنار آن مردمی برای نان شب محتاج باشند لذا این موضوع نه تنها خط مقاومت نیست بلکه خط ارتجاع است.

در خط مقاومت تبعیض جایگاهی ندارد

روحانی بیان کرد: در خط مقاومت تبعیض جایگاهی ندارد، همراهی و همدستی وجود دارد. متأسفانه این موضوع ضربه سنگینی را به کشور وارد کرده است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با تاکید بر اینکه برای شناساندن راه امام (ره) در گام نخست باید خودمان امام را بشناسیم و سپس راه ایشان تبیین کنیم، افزود: امام (ره) در نجف در هوای ۵۰ درجه در منزل خود نه یخچال و نه کولر داشت و هنگامی که از او سوال می‌شد در پاسخ جواب می‌دادند که مگر همه طلبه‎‌ها کولر و یا یخچال دارند؟

روحانی در پایان با بیان اینکه صحیفه امام باید مورد مطالعه قرار گیرد و پیام‌های امام شناخته شود، خاطرنشان کرد: امام شخصیتی مردمی و زندگی فقیرانه‌ای داشت. امروز کسانی که می‌خواهند راه امام را دنبال کنند باید بدانند که ایشان چگونه زندگی می‌کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ