آماده پذیرش تردد ۵۰۰ زائر اربعین از مرز تمرچین هستیم

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های امسال در ایام اربعین حسینی گفت: طبق توافق، اقلیم کردستان عراق امسال آماده پذیرش تردد ۵۰۰ هزار نفر از این مرز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان شب پنجشنبه در پایان روز نشست مشترک با استانداران اقلیم کردستان در جمع خبرنگاران با تاکید بر توافقات جدید میان ۲ منطقه افزود: در نشست خبری، اظهار کرد: طی توافقات انجام شده با اقلیم کردستان عراق درصدد ظرفیت سازی برای عبور و مرور زائران عتبات عالیات کشورهای حوزه قفقاز از مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر هستیم.

وی با اشاره بر تحقق تصمیم ستاد مرکزی اربعین گفت: امروز به توافق نهایی با استانداران اقلیم کردستان عراق رسیدیم تا موضوع تردد زائران کشورهای آذربایجان، ترکیه، منطقه نخجوان و منطقه قفقاز از تمرچین با امنیت کامل صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اولین بار بودن این نشست در تاریخ منطقه گفت: این اولین نشست استانداران مرزی کشورمان با استانداران اقلیم کردستان عراق است که بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و با رویکرد اقتصادی برگزار شد.

معتمدیان مهمترین اولویت برگزاری نشست مشترک را استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه دانست و ادامه داد: با تمامی استان‌های هم مرز از ابتدای دولت سیزدهم قرارداد روابط دوجانبه و چند جانبه داشتیم و در صدد توسعه آن هستیم.

وی با اشاره بر حضور وزیر کشور در ارومیه گفت: اولین نشست هم افزایی و تعامل استانداران اقلیم کردستان عراق و استانداران غرب ایران با حضور وزیر کشور برگزار شد که در نهایت خبرهای خوبی برای هر ۲ منطقه دارد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ۲ منطقه برای یکدیگر گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی، ۲۴ ساعته کردن فعالیت مرزها، بالا بردن سطح رویه‌های گمرکی و ریل گذاری برای اجرای برنامه‌ها از مهمترین توافقات طرفین در نشست‌های دو و چند جانبه امروز بود.

وی با اشاره به تعامل طرفین در خصوص تردد زائران در ایام اربعین حسینی افزود: سال گذشته برای اولین بار با تعامل اقلیم کردستان و تصویب ستاد اربعین کشور شاهد بازگشایی مرز تمرچین در پیرانشهر استان آذربایجان غربی و مرز باشماق در استان کردستان برای تردد زائران ایرانی بودیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: به رغم اولین تجربه، همکاری‌های خوبی داشتیم که موجب رضایت زائرین در تردد از این منطقه شده بود.

وی با تاکید بر تلاش ۲ منطقه در ارتقای زیرساخت‌های مرز مشترک افزود: با تسهیل در عبور و مرور از مرز، تسهیل در حمل و نقل و با پیگیری مسائل مربوط به اسکان بر هم افزایی و همکاری دوطرفه تاکید شد تا شاهد حضور و تردد حداکثری زائران از این منطقه باشیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با عزم جدی طرف مقابل شاهد افزایش مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی همه جانبه استان آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ