هشدار هواشناسی به ۱۰ استان؛ سیل در راه است

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، یزد، کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و روز شنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از استان اصفهان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همین شرایط یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان مرکزی و همدان،‌ بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان،‌ یزد، کرمان، فارس،‌ شمال و شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. سه‌شنبه ابرناکی و بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال هرمزگان کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده افزایش ابر و رگبار پراکنده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد.

طی ۵ روز آینده در شرق کشور و تا یکشنبه در خوزستان به دلیل وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. همچنین تا فردا خلیج‌فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲: ارتفاعات شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال شرق فارس.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها ، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید شمال غربی ( ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: صبح شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲: خلیج فارس، مناطق مرکزی و شرقی و تنگه هرمز و دریای عمان.

شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۳: مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل.

منبع: تسنیم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ