غول نرم افزار آمریکا مجوز استفاده رایگان به روس‌ها می‌دهد

اقتصاد ایران: شرکت نرم‌افزار آمریکایی "ادوبی" Adobe به دلیل عدم توانایی در پردازش پرداخت‌ها با کارت‌های بانکی روسیه، به طور خودکار مجوزهای کاربران روسی را به صورت رایگان تمدید می‌کند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری تاس روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که شرکت نرم‌افزار آمریکایی "ادوبی" Adobe به دلیل عدم توانایی در پردازش پرداخت‌ها با کارت‌های بانکی روسیه، به طور خودکار مجوزهای کاربران روسی را به صورت رایگان تمدید می‌کند.

به گفته کاربرانی که موفق به دسترسی رایگان به محصولات ادوبی شده‌اند، مجوزهایی که از طریق فروشگاه آنلاین و رسمی این شرکت خریداری شده‌اند، پس از پیوند کارت به حساب خود، امکان تمدید خودکار برنامه را دارند.

یکی از کارمندان یک شرکت فناوری اطلاعات در روسیه در این باره گفت: این تمدید رایگان ممکن است به عنوان یک هدیه به مشتریانی ارائه شود که در شرایط فعلی نمی توانند از کارت برای پرداخت در خارج از این کشور استفاده کنند تا وفاداری خود را حفظ کنند و از کاربران خود در یک دوره دشوار حمایت کنند.

وی افزود: برای مجوزهای شرکتی که از طریق نمایندگی‌های رسمی به فروش می‌رسد، تمدید خودکار انجام نمی‌شود.

یک کارمند یک شرکت فناوری اطلاعات دیگر در گفتگو با تاس تأیید کرد که گزینه تمدید اشتراک از شش ماه پیش در دسترس قرار گرفته است با این حال، خرید یک اشتراک جدید غیرممکن بود.

سال گذشته، ادوبی فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه به دلیل جنگ اوکراین متوقف کرد.

طبق گزارش کاربران، مجوزهای جدید برای مدتی در سال گذشته در دسترس بودند، اما تراکنش‌ها فقط با استفاده از کارت‌های بانکی خارجی انجام می‌شد.

شرکت‌های اصلی جهانی در زمینه خدمات پرداخت یعنی ویزا و مسترکارت سال گذشته روسیه را در بحبوحه تحریم‌های مرتبط با جنگ اوکراین ترک کردند.

پس از خروج از روسیه، کارت های صادر شده توسط این شرکت ها در روسیه به کار خود ادامه دادند، اما نمی‌توانستند در خارج از این کشور یا برای تراکنش‌های فرامرزی استفاده شوند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ