نهادسازی امام راحل باعث حیرت دشمنان شد

اقتصاد ایران: کرج- فرمانده سپاه البرز گفت: نهادسازی که توسط امام راحل به وقوع پیوست باعث حیرت دشمنان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا حیدرنیا عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام که با حضور مسئولین استان در مسجد امام جعفر صادق (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: نام این انقلاب شکوهمند، همواره با نام امام خمینی (ره)، این رهبر حکیم و فرزانه عجین شده است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست، بزرگمردی که به پشتوانه ایمان، اعتقاد و آزادگی، محبت همیشه ماندگارش در دل ملت‌ها تبدیل به رهبری کم نظیر و شاید بی‌نظیر در سراسر دنیا شد، رهبری که تبدیل به الگویی بی‌بدیل برای همه رهبران در سراسر دنیا شد.

فرمانده سپاه البرز بیان کرد: امام عظیم‌الشأن (ره) شخصیتی منحصر به فرد هستند که پس از گذشت بیش از سه دهه از ارتحال ملکوتی آن پیر فرزانه، بسیاری از ابعاد شخصیتی ایشان هنوز برای ما ناشناخته است.

وی تصریح کرد: شخصیت امام به فرموده مقام معظم رهبری شخصیت استثنایی و ممتاز به معنای واقعی کلمه بود و خصوصیات شخصی او خصوصیاتی بود که در کنار هم و در مجموع در کمتر کسی می‌توان یافت؛ باتقوا، پرهیزکار و پاک بود، اهل معنویت و حالات عرفانی بود، اهل گریه سحر بود، هم حماسه‌ساز بود و هم دارای معرفت و معنویت، شجاع بود و دارای حکمت و عقلانیت، هر چند که مقام معظم رهبری در سنوات گذشته و به خصوص در سالگردهای ارتحال امام به ابعاد شخصیتی، سیر سیره سیاسی، فرماندهی و شیوه حکمرانی ایشان می‌پردازند اما هنوز شخصیت واقعی امام برای مردم و به خصوص برای مسئولین هنوز ناشناخته است.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه یکی از مبانی بسیار مهم در سیره اندیشه امام عظیم‌الشان مبانی سیاسی امام است، اظهار داشت: بر خلاف اعتقاد برخی از افراد و مسئولین تراز اول گذشته مملکت که خود را نسبت به سعادت و شقاوت جامعه بی تفاوت می‌دانستند امام ما سیاست را جز دین می‌دانستند و بر خلاف برخی از سیاستمداران و روشنفکران با صراحت و شفافیت هدف سیاست را هدایت مردم به سوی کمال می‌دانستند و اسلام سیاسی مدنظرش بود اما نه اسلامی که فقط به عبادت شخصی افراد محدود شود و در مبارزات سیاسی خود برای احیای اسلام، نجات مسلمانان و مستضعفان، انسجام‌بخشی به جهان اسلام و تبعیت از پیامبر و امامان و انسان‌ها بر مبنای شریعت اسلامی، همیشه در کوشش و اهتمام بودند.

وی تصریح کرد: مکتب سیاسی امام یکی از جذاب‌ترین، ممتازترین و بی‌نظیرترین مکاتب است مکتبی که محبوبیت را با سیاست در هم تنیده است.

سردار حیدرنیا ادامه داد: پیروز شدن انقلاب اسلامی اول مرهون لطف خداوند متعال بود، بعد از آن رشادت و فرماندهی بی نظیر امام و همراهی همه جانبه مردم عزیز بود که این انقلاب و نظام پا گرفت.

فرمانده سپاه البرز گفت: بقا و تداوم هر انقلابی از قدوس و وقوع آن به مراتب مشکل‌تر است و شاید به جرأت بتوان گفت که تمامی انقلاب‌ها در طول دوران سیر تکامل خود یا به انحراف رفتند یا به اضمحلال مانند انقلاب فرانسه که پس از گذشت ده سال به دست جلادی به نام ناپلئون رسید، انقلاب بلشویکی بعد از پنج سالگی از دست خون‌خواری به نام لنین به دست جنایتکار استالین رسید و نهضت اخوان‌المسلمین به دو سالگی هم نرسید چون از اهداف و آرمان‌های خود منحرف شد اما این انقلاب عزیز ما بعد از گذشت بیش از ۴۴ سال از عمرش، هنوز با عزت و قدرت و قوت به همان آرمان‌های اولیه خود پایبند است و این امر ممکن نبود جز پی‌ریزی محکم و تحکیم مبانی و تثبیت و استقرار درست نهادهای قانونی و انقلابی که همه بر مبنای قوانین الهی و شریعت و اسلام توسط امام پی‌ریزی شد و توسط رهبر معظم انقلاب ادامه یافت.

وی افزود: امام توجه ویژه‌ای به مردم به عنوان ولی‌نعمتان اصلی این انقلاب داشتند و مردم‌داری و تاکید بر دستورات اسلام در خصوص مردم یکی از شاخصه‌های حکمرانی ایشان بود و مردم‌سالاری و دموکراسی دینی به معنای واقعی در این انقلاب پیاده شد.

سردار حیدرنیا گفت: در همان روزهای اول، همه‌پرسی‌ای که مشارکت مردم برای ابتدایی‌ترین تا عالی‌ترین تصمیمات این نظام به دست خود مردم بود حتی انتخاب مجلس خبرگان با مخالفت‌هایی که در برخی از افراد بود امام، محکم بر نقش مردم در انتخاب همه اصرار داشتند.

وی افزود: نهادسازی که توسط امام به وقوع پیوست باعث حیرت دشمنان شد و امروزه بعد از گذشت چندین سال از تأسیس و بنا نهادن این نهادها از جمله نهاد مقدس سپاه پی به تفکر داهیانه و تصمیم الهی امام برای ادامه این انقلاب می‌بریم.

سردار حیدرنیا با اشاره به وجود گفتمان و ادبیاتی که امام راحل به یادگار گذاشت اظهار داشت: کلیدواژه‌هایی از جمله جمهوری اسلامی، جهاد، ایثار شهادت، اسلام ناب محمدی، شیطان بزرگ و استکبارستیزی، دوقطبی‌سازی و تقابل مستضعفان با مستکبران، نه شرقی نه غربی همه و همه گفتمانی بود که امام در ادبیات انقلاب ساری و جاری ساخت.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم کارگزاران حکومتی در حال حاضر تطبیق وضعیت و عملکرد خود با سیره عملی امام عظیم‌الشان است، روحیه استکبارستیزی امام و در رأس آنها مبارزه جدی با شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار نباید از یاد هیچ‌کس برود.

سردار حیدرنیا ادامه داد: ریشه همه مشکلات ما خصومت و دشمنی آمریکای جنایتکار با ملت ماست و بسیاری از مشکلاتی که مردم و نظام ما دست به گریبان آن هستند به واسطه وجود برخی از مسئولین بوده است که در برخی از برهه‌ها در مناصب کشور بودند و چشم به دست آمریکای جنایتکار داشتند.

فرمانده سپاه البرز گفت: فلسفه آمریکایی‌ها فلسفه داروینی تکمیلی است فلسفه‌ای که می‌گوید هر کس برای ماندن باید قدرت داشته باشد و قوی‌تر باشد، آیا چنین تفکری که در بین آمریکایی‌ها به عنوان فرهنگ آنهاست به ما اجازه قوی شدن می‌دهد؟ آمریکایی‌ها در قرن نوزدهم بیش از ۵۲۰ توافقنامه با سرخپوستان خود به عنوان مردم اصیل آمریکا بستند ولی حتی به یک فقره از آنها پایبند نبودند، چگونه کشوری به توافق با مردم خود پایبند نیست با کشوری که از اساس با آن مشکل دارد پایبند خواهد بود و اجازه قوی شدن به آن خواهد داد.

وی افزود: برخی از مسئولین ما چه ساده‌لوحانه می‌گفتند که امضای فلان مسئول آمریکایی برای ما سند است و دیدید که آمریکایی‌ها ذات خود را نشان دادند.

سردار حیدرنیا گفت: طبق فرمایشات رهبری، امام به مسئولین اصرار داشتند که به مشکلات مردم رسیدگی کنید آفت مسئولیت در یک نظام دینی که متکی به آرا مردم و ایمان مردم است این است که مسئولین به فکر رفاه شخصی بیفتند به فکر جمع‌آوری برای خودشان بیفتند در هوس زندگی اشرافی‌گری به این در و آن در بزنند.

فرمانده سپاه استان البرز متذکر شد: همه ما وظیفه داریم تمامی مسئولیت خود را بر مبنای سیره عملی امام پایه ریزی کنیم و مردم را ولی نعمت خود بدانیم، اگر پستی داریم به واسطه رشادت‌های این مردم عزیز و انقلابی است امیدوارم خداوند به همه توفیق دهد قدردان جایگاه و مسئولیت خود در این برهه از زمان باشیم و خادمین خوبی برای این مردم و نظام باشیم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ