رئیس کل دادگستری استان تهران: بدهکار پیشوایی تا پرداخت مطالبه مال‌باختگان ممنوع الخروج شد

اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فردی که به تعدادی از مردم شهرستان پیشوا بدهکار است، ممنوع الخروج شده و بخشی از اموال و حساب‌هایش نیز بلوکه شده و تمایل دارد که مطالبات تمامی افراد را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، همزمان با فرا رسیدن شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، میز خدمت علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه مسؤولان دادگستری های شهرستان های استان تهران در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

تعدادی از مال‌باختگان شهرستان پیشوا با حضور در این مسجد، مشکلات خود را در خصوص از دست دادن دارایی های خود به رئیس دستگاه قضایی استان تهران اعلام کردند.

 

 

القاصی مهر در جمع مال‌باختگان اظهار کرد: در خصوص موضوع بدهکاری یک فرد به جمعی از مردم شهرستان پیشوا باید اظهار داشت که این فرد با طلبکاران مذاکراتی انجام داده و تمایل دارد که مطالبات تمامی افراد را پرداخت کند.

وی گفت: با توجه به این که این فرد اظهار داشته که تمامی مطالبات مردم را پرداخت خواهد کرد، تا کنون پرونده ای برای وی تشکیل نشده و وی بازداشت نیز نشده است ولی مسؤولان قضایی به طور کامل بر فعالیت وی نظارت دارند تا فرد بدهکار تمام اموال خود را معرفی کند تا با فروش اموال در بازه زمانی محدود و در فضایی آرام و مناسب، بتواند مطالبات مردم را پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: آنچه برای ما مهم است و اولویت دارد، پرداخت مطالبات مردم است از این رو فعلا این فرد از کشور ممنوع الخروج شده تا تضمینی باشد که همیشه در دسترس برای پیگیری امور باشد.

 

القاصی مهر تصریح کرد: اگر در زمان اعلام شده و پس از معرفی اموال، وی قادر به پرداخت مطالبات مردم نبود، آن زمان دادگستری وارد عمل شده و نسبت به دستگیری وی اقدام می کند.

وی تأکید کرد: نظارت دستگاه قضا بر این موضوع به این دلیل است که اموال احتمالی وی حیف و میل نشده و یا از دسترس خارج نشود از این رو از تمامی طلبکاران درخواست می‌شود تا افرادی را به عنوان نماینده خود معرفی کنند تا با هماهنگی دستگاه قضا و صحبت با دادستان و رئیس دادگستری، نسبت به پیگری امور اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: این فرد اگر اکنون بازداشت شود، وصول مطالبات مردم با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: گفته شده که بخشی از اموال و حساب های این افراد بلوکه شده ولی باز هم پیگیری می‌شود که اگر اموالی بلوکه و یا توقیف شود، تنها در راستای بازپرداخت مطالبات افراد باشد.

 

 

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان مراسم برپایی میز خدمت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تک تک درخواست‌های مردم ورامین در جریان برپایی میز خدمت مورد توجه قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع برخی از مشکلات صادر شد.

القاصی افزود: علاوه بر مشکلات قضایی ارائه شده از مردم، برخی از مراجعین نیز مسائلی از جمله اشتغال و مشکلات معیشتی را مطرح کردند که این درخواست‌ها نیز با وجود آن که در حیطه وظایف دستگاه قضایی نیست، با این وجود به مسئولان مربوطه منتقل می‌شود.

وی در خصوص اجتماع جمعی از مردم شهرستان پیشوا در خصوص مطالبه از یکی از کسبه این شهرستان گفت: تا کنون پرونده قضایی برای این فرد تشکیل نشده و با توجه به تعداد زیاد طلبکاران مقرر شد تا 10 نفر از این افراد به عنوان نماینده موضوع وصول مطالبات را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: اولین کار این است تا پیش از تشکیل پرونده قضایی، مساله این افراد مسالمت آمیز حل شود تا فرد بدهکار بتواند با همکاری دستگاه قضایی در مدت مشخص طلب افراد را پرداخت کند.

القاصی تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز تمام  تلاش خود را برای تسهیل امور و رفع موانع برای وصول مطالبات  افراد به کار می‌بندد تا این مشکل به صورت مسالمت آمیز و در روال عادلی رفع شود.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ