برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در البرز

اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: سلسله نشست‌های تخصصی «سواد رسانه‌ای و فضای مجازی» در اوایل تیرماه سال‌جاری با حضور اساتید برجسته در این استان برگزار می‌شود.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت و اهمیت مهارت سواد رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی و سواد رسانه فرمودند: قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است و قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است. امروز در همه دنیا فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌ها است، بنابراین سواد رسانه از ضروریات امروز جامعه و از همه مهم‌تر اهالی رسانه و اهل قلم است.

وی در همین راستا بر اهمیت طرح سلسله نشست‌های سواد رسانه در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: توسعه دانش و سواد رسانه و فرهنگ‌سازی در استفاده از فضای مجازی، باید در بستر سالم و با رعایت و تحقّق استانداردهای لازم صورت گیرد.

جابری انصاری فراگیری مهارت‌ها و سواد رسانه‌ای را برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه الزامی دانست و تصریح کرد: از آنجا که امروز سنگر اصلی تبین و تبلیغ، عرصه فضای مجازی است، رسانه‌ها باید علاوه بر درایت و همدلی، به مهارت‌ها و فنون سواد رسانه‌ای مجهز شوند تا حضوری فعال و تأثیرگذار در این فضا داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم توسط کاربران فضای مجازی و رسانه تاکید کرد: امروزه با توجه به گسترش امکانات فضای مجازی و تبعات مثبت و منفی آن، باید از ظرفیت‌های این فضا در جهت جهاد تبیین به منظور مقابله با توطئه دشمن بهره برد. جهاد تبیین در فضای مجازی یک جریان جهادی و انقلابی اصیل برای ابهام زدایی از شبهات، اخبار جعلی و تحریف در سطح جامعه است.

جابری انصاری افزود: دشمن در فضای مجازی از انواع ترفندها و فناوری‌ها برای مهندسی ذهن؛ گمراهی و تحریف واقعیت استفاده می‌کند لذا آمادگی در عرصه جنگ نرم در فضای مجازی برای مقابله با آن حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌مندی و لزوم آگاهی رساندن به متولیان امر رسانه و خبرنگاران سلسله نشست‌های تخصصی «سواد رسانه‌ای و فضای مجازی» در اوایل تیرماه سال‌جاری با حضور اساتید برجسته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌گردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ