دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه آفریقای جنوبی/ استقبال از عضویت ایران در «بریکس»

اقتصاد ایران: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست بریکس با خانم نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست دوستان گروه بریکس به کیپ تاون آفریقای جنوبی سفر کرده است، عصر امروز پنجشنبه با خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی بطور دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از خانم پاندور بخاطر دعوت بعمل آمده جهت حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک با گروه بریکس، ابراز امیدواری کرد که سازوکار عضویت ایران و دیگر کشورهای علاقمند به عضویت در بریکس هرچه زودتر توسط اعضای اصلی مشخص شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نظم جهانی در حال تغییر، افزود شانگهای و بریکس می توانند در نظم جدید جهانی نقش مهمی ایفا کنند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده جهت برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در پرتوریا، این نشست را در توسعه مناسبات فیمابین حایز اهمیت خواند.

 

آفریقای جنوبی , حسین امیرعبدالهیان ,

 

وی همچنین بر اهمیت اجرایی شدن اسناد قبلی امضا شده میان دو کشور تاکید کرد و افزود لازم است کمیته های فرعی کمیسیون مشترک دو کشور هر چه سریعتر فعال شوند.
 
امیرعبداللهیان همچنین برخی ظرفیت‌های بالای شرکت‌های ایرانی در زمینه های فنی و مهندسی را برشمرد و بر آمادگی ایران جهت بهره گیری از این ظرفیت‌ها بمنظور تقویت همکاری های دوجانبه اقتصادی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان به تجربیات موفق ج.ا.ایران در کمک به کشورهای همسایه جهت مبارزه با تروریسم اشاره کرد و افزود در این زمینه امکان مشورت‌های تخصصی میان طرف های ذیربط ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد.

امیرعبداللهیان همچنین از حمایت‌های آفریقای جنوبی از ملت فلسطین قدردانی نمود.

خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی از حضور امیرعبداللهیان در نشست دوستان بریکس در کیپ تاون قدردانی کرد.

وی گفت وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در این نشست در خصوص سازوکار عضویت کشورهای جدید تبادل نظر کرده و نتیجه آن را به اجلاس آتی سران بریکس ارائه خواهند کرد. پاندور همچنین از پیوستن کشورهای جدید به بانک همکاری بریکس استقبال نمود.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی همچنین نسبت به تقویت همکاریهای اقتصادی دو کشور استقبال کرد و ابراز امیدواری نمود که زمینه سفر جناب آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان به پرتوریا و دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به برخی تحولات در جنوب حوزه آفریقا، تروریسم را یکی از خطرات مهم پیش رو در این‌ منطقه برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ