وزیر راه و شهرسازی:

بافت فرسوده تولید مسکن را افزایش می دهد

اقتصاد ایران: بذرپاش گفت:وقتی تولید مسکن را انجام می‌دهیم هم هدف تولید مسکن اتفاق افتاده، هم قانون را اجرا کرده و درعین‌حال ضرورت کشور است، اگر خط تلاش ما متمرکز بر حوزه بافت فرسوده باشد چند حسن دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از ۵ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری در ۱۷ استان و ۶۷ شهر اظهار داشت: ما امسال کارهای زیادی در این بخش و چند موضوع مشخص داریم. در ابتدای حضور در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، عمده تمرکز در موضوع مسکن و تولید مسکن قرار داده شد. در تولید مسکن که یکی از وظایف ما در دولت است و تلاش می‌کنیم عقب‌ماندگی‌های دهه اخیر را بتوانیم با سرعت جبران کنیم یکی از نقاط هدف ما در این محدوده‌های بافت فرسوده است که طبق آمار ۹ درصد کل شهرها با جمعیت حدود ۳۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

بذرپاش گفت: وقتی تولید مسکن را انجام می‌دهیم هم هدف تولید مسکن اتفاق افتاده، هم قانون را اجرا کرده و درعین‌حال ضرورت کشور است، اگر خط تلاش ما متمرکز بر حوزه بافت فرسوده باشد چند حسن دارد.

وی افزود: برخی مناطق تا تبدیل به شهر شود بعضاً ۱۰ سال طول خواهد کشید تا اینها بتوانند هویت شهری به خود بگیرند. هر شهر اجزائی دارد و خوابگاه نیست و اجزائی دارد. محله، کسبه، اماکن و افرادی اعم از ساکنان و معتمدان دارد و تلاش ما بر این تمرکز دارد.

بذرپاش گفت: هر چه بر تولید مسکن در خود شهر تمرکز کنیم چند هدف توأمان محقق می‌شود. با تمرکز بر بافت‌های فرسوده نه‌تنها تولید مسکن اتفاق می‌افتد که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها اعم از زیربنایی که قیمت تمام شده را بالا می‌برد، موردنیاز نیست.

بذرپاش گفت: به‌غیراز این خدمات روبنایی هم در محدوده این بافت‌ها نیاز نیست و قیمت تمام شده ساخت و تولید ما به‌مراتب پایین‌تر است. از این‌ها مهم‌تر ساکنان این مناطق هستند که نسبت به آنها مسئول هستیم. اگر حادثه‌ای مانند زلزله رخ دهد اولین جایی که آسیب می‌بیند همین بافت‌های فرسوده و افرادی است در آنها ساکن هستند.

بذرپاش گفت: جدای از تولید مسکن و پایین‌بودن قیمت تمام شده آن در این بخش، مهم‌تر از همه، امنیت ساکنان این بافت‌هاست و به‌عنوان دولت در قبال این‌ها وظیفه داریم.

وی گفت: در کنار تولید مسکن، مشاغل و کسب‌وکارها و صنایعی فعال می‌شود. فعالیت‌های اقتصادی رونق می‌گیرد و زندگی درخور برای هم‌وطنان شکل می‌گیرد. باید تلاش کنیم زندگی افراد جامعه کیفیتی بهتر پیدا کند و اصلی‌ترین فاکتور مسکن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ