وزیر کشور:

پیوند مردم ایران و عراق ناگسستنی است

اقتصاد ایران: وزیر کشور گفت: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود قرار دارد و پیوند بین ۲ ملت ناگسستنی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، احمد وحیدی وزیرکشور امروز در نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه اظهار داشت: ارتباط ما با اقلیم کردستان عراق در دوره‌های مختلف از جمله دوره دژخیمانی مثل صدام و داعش و دوره همکاری امروز، برقرار، قوی و پایدار است.

وی با اعلام اینکه ما روابط خود را براساس منافع راهبردی و منافع مردم عراق و اقلیم کردستان تنظیم‌ کرده‌ایم، ادامه داد: دشمنان ما از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا، این برادری و همکاری را بین ایران و عراق نمی‌خواهند؛ اما امروز علیرغم تمامی توطئه‌ها، مردم ۲ کشور با هم هستند.

وزیر کشور پیام این نشست را شکست دشمنان در ایجاد گسست بین مردم دو سوی مرز اعلام کرده و افزود: این نشست باید به صورت دوره‌ای و ۶ ماه یکبار برگزار شود و دبیرخانه مشترکی مسائل مربوطه را به صورت مرتب پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصادی بین دو طرف وجود دارد، افزود: می‌توانیم با پول‌های ملی تبادل داشته باشیم و روابط بانکی را به صورت مناسبی راه اندازی کنیم.

  وحیدی بر توسعه روابط اقتصادی به ویژه روابط بیمه ای و ساماندهی حمل و نقل و گمرکات بین دو طرف تاکید کرده و یادآور شد: افزایش تعداد مرزها بررسی کارشناسی شود.

وزیر کشور با اشاره به اعطای اختیارات در تسهیل و تسریع روابط به استانداران مرزی، اضافه کرد: نمایشگاه هایی را در دو طرف مرز می‌توان داشت که از ظرفیت ها با خبر باشیم.

وحیدی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک صنعتی و سرمایه گذاری های مشترک به توسعه روابط کمک می‌کند، افزود: امیدواریم بسته عملیاتی در این نشست تهیه شود که نتیجه آن چند برابر شدن روابط تجاری بین ۲ طرف باشد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر حوزه اقتصادی، ما می‌توانیم همکاری‌های فرهنگی گسترده ای نیز داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به قاچاق سلاح در منطقه و وجود برخی افراد در منطقه برای جلوگیری از تعامل دو طرف مرز با اقلیم کردستان عراق، اضافه کرد: مرزهای ما مرز دوستی ‌و محبت و همسایگی ما فراتر از روابط همسایگی بوده و روابط عاطفی، احساسی و انسانی است.

وحیدی با قدردانی از همراهی اقلیم کردستان عراق در ایام اربعین سال گذشته، یادآور شد: حضور پرشور مردم منطقه در پذیرایی از زوار حسینی در سال گذشته، بسیار قابل توجه بوده و اربعین یک‌ کارنامه جدیدی آفرید که انشالله در اربعین پیش رو نیز از این ظرفیت بزرگ، استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: میزبانی اقلیم کردستان عراق از میهمانان اباعبدالله الحسین (ع)، افتخارآمیز بوده و ما از شما قدردانی می‌کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ