اهدای ۳۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

اقتصاد ایران: تبریز- با برگزاری دو پویش «نذر کتاب، نشر خوبی ها» و «اهدای کتاب، بارش دانایی» در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر امروز پنج شنبه در جمع رؤسای کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: سنت نذر و اهدای کتاب از دیرباز در کشور ما برقرار بوده که این امر در شهر تبریز نیز تاریخچه غنی دارد به طوری که کتابخانه ملی تبریز با اعانات بی دریغ مردمی بویژه خیرین فرهنگ دوست و اهدای کتاب توسط برادران نخجوانی از تاجرین این شهر تأسیس گردید.

بابایی با بیان اینکه پویش نذر کتاب نشر خوبی‌ها در ماه‌های محرم و صفر انجام گرفت که با اهدای ۲۰۹۷۶ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی سراسر استان به پایان رسید، افزود: دومین پویش تحت عنوان اهدای کتاب، بارش دانایی که به مناسبت فصل زمستان در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۴۰۱ برگزار گردید ۱۱۴۴۵ نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این دو پویش که با هدف غنی سازی مخزن کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب برگزار شد در مجموع تعداد ۳۲۴۲۱ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان افزوده شد که به صورت میانگین مبلغی حدود ۱۲ میلیارد ریال کتاب اهدا شده است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و با تدابیر اتخاذ شده پویش‌های اهدای کتاب برای مناسبت‌های مختلف و همچنین برای اقشار مختلف نیز برنامه ریزی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ