ایران در ساخت ناوشکن و پایش دریاهای جهان حرف برای گفتن دارد

اقتصاد ایران: نوشهر- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انجام موفقیت آمیز ماموریت مهم ناوگروه ۸۶ گفت: ایران در زمینه طراحی، دانش و ساخت ناوشکن و پایش در دریاها حرف برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری پیش ازظهر پنجشنبه در اولین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی نوشهر در گفتگو با خبرنگاران هوشمندسازی تجهیزات را برای مقابله با تهدیدات در آینده حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات ارزشمندی در نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی شروع شده و نتایج ارزشمندی داشته است.

وی با عنوان اینکه از سال‌های قبل در زمینه نوسازی تجهیزات تلاش‌هایی شروع شد، افزود: تاکنون در زمینه شناورهای سطحی و زیرسطحی ودیگر تجهیزات مورد نیاز به تجهیزات پیشرفته‌تر دسترسی پیدا کردیم.

وی با اظهار اینکه هوشمندسازی تجهیزات و مهمات با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا مدنظر قرار گرفته است، حرکت به سمت هوش مصنوعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در قرارگاه جهاد علمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه فجر فناوری‌های پیشرفته را پیگیری می‌کنیم و این مسائل در دانشگاه‌های ارتش نیز پیگیری می‌شود تا دانشجویان وارد میدان و کار شوند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه چندین نمونه شناور سطحی و زیرسطحی با تفکر دانشجویی و هوشمند در دانشگاه دریایی ساخته شده است، این حرکت را مبارک توصیف کرد و گفت: با این حرکت‌ها می‌توان به مرور زمان به نتیجه مدنظر دست یابیم.

دریادار سیاری با اظهار خرسندی از برپایی مسابقات شناورهای هوشمند گفت: حرکت بسیار ارزشمندی در دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر صورت گرفته است و دیگر دانشگاه‌ها نیز در موضوعات تخصصی اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی نقش فناوری را در آینده بسیار مهم دانست و خواستار توجه به فناوری‌های نوین شد و گفت: حرکت به سمت فناوری جدید برای تأمین تجهیزات مورد نیاز ارزشمند و خوب است.

وی با تقدیر از تلاش و اقدام ناوگروه ایرانی ۸۶ و مأموریت دور دنیا اظهار داشت: مهمترین موضوع در این زمینه آن است که ساخت این شناور تمام ایرانی صورت گرفته است و توانست در دریاهای دوردست با شرایط جوی متفاوت و اقیانوس‌ها حضور داشته باشد و مأموریت مهم را انجام دهد.

دریادار سیاری با بیان اینکه ناوشکن دنا تمام ایرانی است و توانمندی ما را در ساخت، طراحی، دانش و ساخت ناوشکن اثبات کرده است، گفت: ه جایی رسیدیم که در دنیا حرف برای گفتن داریم و ما در ساخت شناور دریایی، ماندن در دریا و پایش در دریاهای دوردست حرف برای گفتن داریم و توانمندی علمی و فناوری را نمایان می‌کند.

اولین دوره مسابقات شناورهای دریایی با شرکت هفت تیم برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ