کتاب «درباره تجدد ادبی» نقد و بررسی می‌شود

اقتصاد ایران: نشست نقد و بررسی کتاب «درباره تجدد ادبی» نوشته عیسی امن خانی سه‌شنبه ۱۶ خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «درباره تجدد ادبی» نوشته عیسی امن خانی سه‌شنبه ۱۶ خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست داریوش رحمانیان، بهرام پروین‌گنابادی، کامیار عابدی و عیسی امن‌خانی حضور داشته و درباره کتاب به ارائه نکاتی می‌پردازند.

از آن‌جا که نگاه اسطوره‌ای پیچیدگی‌های جهان واقعی را نادیده می‌گیرد و آن را به دو قطب متضاد تقلیل می‌دهد، بسیاری از ما مخالف این نوع نگاه هستیم. اما میان این باور با آن‌چه در عمل شاهدیم فاصله‌ی چشمگیری وجود دارد. یعنی بسیاری از منتقدانِ نگاه اسطوره‌ای، خود نگاهی اسطوره‌ای دارند. برای نمونه نگاه غالب پژوهشگران ما به مسأله‌ تجدد ادبی نگاهی اسطوره‌ای بوده است چرا که آن را از منظر تقابل سنت / تجدد و جدال این دو با هم نگریسته و تبیین کرده‌اند. این نوع نگاه به تقلیل واقعیت می‌انجامد و تصویری دو قطبی و باژگونه از واقعیت ارائه می‌دهد.

در کتاب «درباره‌ی تجدد ادبی» نوشته‌ عیسی امن‌خانی که نشر خاموش آن را منتشر کرده، سعی شده تا از ورای این نگاه اسطوره‌ای / دوقطبی به مسأله‌ تجدد ادبی پرداخته و روایتی دیگر از تجدد ادبی ارائه شود. روایتی که نسبت به روایت عرضه‌شده، پیچیده‌تر است و از نگاه دو قطبی‌نگر و تقلیل‌گرا فاصله‌ی بسیار دارد.

نشست نقد و بررسی این کتاب سه شنبه ۱۶ خرداد از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را هم‌زمان از صفحه مجازی شهر کتاب دنبال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ