تا پایان سال صورت می گیرد؛

راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی در مرحله طراحی است و رونمایی و راه اندازی آن تا پایان سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی هوش مصنوعی گفت: در حال حاضر طراحی آزمایشگاه یعنی اینکه چه محصولات و چه سرویس‌هایی را در کشور باید ارزیابی کنیم و چه تجهیزاتی نیاز است، در حال انجام است و چون یکی از ابزارهای این آزمایشگاه دیتا است در حال حاضر در فاز طراحی آن هستیم.

وی با بیان اینکه همه کارهای پژوهشگاه در قالب یک پروژه پژوهشی انجام می‌شود مانند HPC که یک پروژه‌ای است که با کمک بخش خصوصی استارت آن خورده و در حال طراحی است، افزود: در زمینه آزمایشگاهی نیز یک پروژه‌ای است که شروع شده و از توانمندی داخلی استفاده می‌کنیم، تیم آن تشکیل شده و پروژه آغاز شده است.

رضوی زاده در ادامه به زمان راه اندازی و رونمایی از آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی در مرحله طراحی است و رونمایی و راه اندازی آن تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: در بخش ICT ، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اصلی هوش مصنوعی است و همچنان تلاش می‌کنیم تا با بخش‌های مرتبط با این حوزه تعامل بگیریم و بتوانیم کاربردهای حوزه ICT را به سمتی سوق دهیم که برای کشور مفید باشد.

رضوی زاده در خصوص پروژه‌های مربوط به هوش مصنوعی گفت: پروژه‌ها شامل تدوین نظام فنی اجرایی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی، آزمایشگاه ارزیابی هوش مصنوعی، تدوین چارچوب استانداردهای هوش مصنوعی است که در حال حاضر در بحث استانداردسازی ملی در حوزه هوش مصنوعی در کشور کار نشده که ما پیشنهاد دادیم یک تعداد استاندارد اولویت دار را خودمان تدوین کنیم بنابراین در موضوع خدمات اولویت دار هوش مصنوعی از دیدگاه حقوقی و تنظیم مقرراتی در حال فعالیت هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ