بدفروش‌ترین مدل آیفون جزو پرفروش‌ها شد

اقتصاد ایران: با وجود این که آیفون ۱۴ پلاس، بدفروش‌ترین مدل در میان سری ۱۴ این گوشی پرچمدار بوده اما موفق شده است در میان گوشی‌های پرفروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، چندین ناظر صنعت از تصمیم اپل برای انصراف از عرضه آیفون کوچک‌تر به نفع آیفون ۱۴ پلاس که فضای صفحه نمایش بزرگتری دارد، انتقاد کرده‌اند. با این حال، این مدل ۶.۷ اینچی طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳  در مقایسه با رقبا، عملکرد قابل قبولی در بازار داشته است. اما این موضوع مانع تغییر استراتژی اپل در معرفی جانشین آیفون ۱۵ پلاس در اواخر سال میلادی جاری نمی‌شود.

طبق گزارش wccftec، آیفون ۱۴ پلاس اپل، مدلی بوده که بدترین فروش را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ داشته و فروش آن بسیار بدتر از انتظار این شرکت بوده است. با وجود استقبال ضعیف، آیفون ۱۴ پلاس همچنان ششمین گوشی پرفروش در بازار تلفن هوشمند بوده است.

طبق گزارش تِک لوزیو، در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۴۰ میلیون پنل نمایشگر برای آیفون ۱۴ پلاس فروخته شد که در مقایسه با ۴۰ میلیون قطعه برای آیفون ۱۳ نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ پلاس انتظارات فروش اپل را برآورده نکرده است. همچنین، اپل اینسایدر گزارش کرد که فروش ضعیف آیفون در فصل خرید، به سه ماهه مالی اول اپل ضربه می‌زند، در حالی که به گفته تحلیلگران موسسه مالی یو بی اس، ارزهای قوی در برابر دلار ضعیف‌تر، احتمالا به فاینانس اپل کمک کرده‌اند.

استقبال ضعیف از آیفون ۱۴ پلاس را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد. در گزارش اخیر فوربس، افت محبوبیت مدل پلاس به دلیل نداشتن ویژگی‌های قابل مقایسه با مدل‌های دیگر این سری عنوان شده است.

به علاوه ، وب سایت ورج گزارش کرد که مشکلات تامین آیفون ۱۴ پرو، باعث کاهش درآمد حاصل از فروش این مدل در فصل خرید تعطیلات شده است. اپل درباره زمان انتظار طولانی‌تر برای هر دو مدل پرچمدار آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هشدار داده بود. پیدا کردن این دو مدل در اوج فصل خرید تعطیلات، دشوار بود.

با وجود استقبال ضعیف، آیفون ۱۴ پلاس همچنان موفق شده است ششمین گوشی پرفروش باشد. طبق گزارش اندروید آتوریتی، مدل‌های آیفون‌ اپل، رتبه‌های برتر را تسخیر کردند و آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ به ترتیب در رتبه‌های اول، دوم، سوم و چهارم گوشی‌های پرفروش قرار گرفتند و آیفون ۱۴ پلاس، ششم و آیفون ۱۲، هشتم شد. شش مدل سامسونگ هم به بخش گوشی‌های پرفروش راه پیدا کردند و گلکسی اولترا اس ۲۳، پنجمین گوشی پرفروش بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری گیزچاینا، فروش ضعیف آیفون ۱۴ پلاس را می‌توان به عوامل مختلفی مانند مشکلات زنجیره تامین، کمبود ویژگی‌های مشابه مدل‌های دیگر سری ۱۴ آیفون و فروش ضعیف در فصل تعطیلات نسبت داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ