استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی پیشران دیپلماسی منطقه ای است

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی آذربایجان غربی را پیشران دیپلماسی منطقه ای عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های صورت گرفته از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی بیش از پیش استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در نخستین نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق، با اشاره به وضعیت استان و شرایط توسعه‌ای منطقه و با تاکید بر اینکه در این نشست راهبردهای ارتقا سطح همکاری‌ها بررسی می‌شود افزود: در نشست‌های دو جانبه نیز ظرفیت‌های مشترک همکاری در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد صادق معتمدیان، آذربایجان غربی را پیشران دیپلماسی منطقه‌ای دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی بیش از پیش استفاده می‌شود.

نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شد.

در این آئین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه از کشورمان و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

همچنین در این اجلاس که تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت، هیئت‌های بلند پایه‌ای از کشورمان، اقلیم کردستان عراق، فرماندار ویژه سوران عراق و فرمانداران شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی حضور دارند.

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه‌های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ