وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد باید برای هنرمندان تسهیل گری کند

اقتصاد ایران: مشهد ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ باید برای هنرمندان تسهیل گری کنیم یعنی نظارت کنیم که ذوق سرشار هنرمندان بجوشد و آثار بینظیر، خلق و به عرصه آفرینش در بیاید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: در دهه کرامت به فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام عرض ارادت کردیم این هجرت تاریخی که از مدینه به مرو و به خراسان و ایران اتفاق افتاده که هجرت تاریخ ساز و یک نقطه عطف بود شاید مورخین و اندیشمندان کمتری به این بخش پرداخت باشند که با حضور وجود نازنین امام رضا علیه السلام آغاز درخشش تمدن اسلامی باید جریان علمی قوی اتفاق افتاد و این شجره طیبه امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرزندان امام موسی ابن جعفر (ع) برای این سرزمین منشأ خیر و برکت بودند. این سادات جلیل‌القدر از وقتی که خاک این سرزمین را به حضور خود متبرک کردند، برکت و خیر بر این مردم نازل شد. انقلاب اسلامی و ایام متعلق به امام راحل را پیش رو داریم، این نهضت توسط یکی از فرزندان و سادات موسوی در این کشور شکل گرفت و امروز نام پرآوازه ی نهضت اسلامی امام (ره) در دنیا طنین‌افکن شده است. امام (ره) یک سید موسوی روح‌الله موسوی الخمینی و امروز نیز پرچمدار نهضت، رهبر بزرگ جهان اسلام یک سید حسینی از نسل و ذریه فاطمه زهرا (س) حضرت آیت‌الله اعظمی امام سید علی الحسینی خامنه‌ای است که خداوند را بابت وجود مقدس ائمه اطهار و ذریه نورانی شأن شاکریم.

وی اظهار کرد: از همکارانم در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و همه نهادها و دستگاه‌های مختلف آستان نورانی امام رئوف، آستان قدس رضوی، مجموعه‌های دینی و نهادها که همت کردند در برگزاری باشکوه این جشنواره تشکر می‌کنم.

اسماعیلی گفت: در کنار ارج نهادن به زحمات همه بزرگانی که این رویداد بزرگ را بنیان نهادند ما امسال کار را در اختیار گروهی از جوانان انقلابی خوش فکر قرار دادیم آقای دکتر سعیدی زاده با اخلاص و ایمان عمیقی که داشتند خوش درخشیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در ۲۱ استان ۲۷ رویداد بزرگ شکل گرفته است کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی بر کارها و فعالیت‌های فرهنگی رصد نظارت می‌کند.این حجم گسترده از فعالیت‌ها در زمینه امام رئوف مان ستودنی ست البته کافی نیست،

وی افزود: به اعداد و ارقام نگاه کنید شاید اگر وجودمان با عشق و علاقه به امام رضا (ع) عجین نشده بود شاید این حجم از زائر در طول سال باورکردنی نبود. سالانه ۳۵ میلیون زائر به مشهد می‌آید، ذهن هر کدام را کندوکاو کنیم، آکنده از خاطرات شیرین وصل به این ملجا نورانی و حزن و اندوه از هجران است.

هنر یک امر ذوقی است و دستوری نیست

اسماعیلی عنوان کرد: چرا در طول این ۱۲ قرن این‌همه آثار هنری بدیع و بی نظیر فراهم آماده است زیرا وجود امام رئوف با عمق جان عاشقانشان در ارتباط است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنر یک امر ذوقی است و دستوری نیست. این میزان از آثار بدیع هنری در بخش‌های مختلف همچنین حرم نورانی امام رئوف مجموعه‌ای از هنرهای بی‌نظیر است، استاد فرشچیان ضریح مقدس امام رضا (ع) را طراحی کرده و بانو گوهرشاد مسجد باعظمت را بنا کرد. از این ذات مقدس بر محبت علی بن موسی الرضا علیه السلام که محور اتحاد و انسجام است.

وی افزود: آفتاب جود و کرم هنگامی که به تابش می‌افتد همه را در بر می‌گیرد و همه ما در زیر سایه بلند امام رئوف مهمان هستیم.

اسماعیلی افزود: اهالی فرهنگ و هنر و ادب که در این جلسه حضور دارند باید بیش از گذشته از این نعمت بزرگ استفاده کنند و شاهد آثار جدید در هنرهای مدرن از جمله تئاتر سینما هنرهای مختلف تجسمی و...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ باید تسهیل گری کنیم یعنی نظارت کنیم که ذوق سرشار هنرمندان بجوشد و آثار بی‌نظیر، خلق و به عرصه آفرینش در بیاید.

وی ادامه داد: امسال از ۱۸ کشور از کشورهای اروپایی و آسیایی و کشورهای مختلف و از استان‌های مختلف، قومیت‌ها و گویش‌های گوناگون خلق اثر کرده‌اند.

اسماعیلی گفت: در طی قرون مختلف علیرغم نبود امکانات خیلی‌ها تلاش کردند جلوی نور افشانی امام رئوفمان و انقلاب را بگیرند مگر شدنی ست؟؟؟ با عمق عشق و جان میلیون‌ها عاشق سروکار دارند.

استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای امام رضا (ع)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید بتوانیم بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی هنری مان را برای امام رئوف و این مهر و علاقه پایدار و مانایی که برای حضور ایشان شکل گرفته استمرار ببخشیم.

وی گفت: تعبیر مجلس انقلابی کاملاً تعبیر دقیق و به جایی بود که رهبری عزیز انقلاب با افتخار این مجلس نام نهادند با این رو در کمیسیون فرهنگی شاهد هستید من اینجا شهادت میدعم همه توفیقاتی که دولت انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر دارد با مشارکت و همکاری و مودت دوستانم در حوزه فرهنگی مجلس است.

اسماعیلی گفت: از ائمه محترم جمعه نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها تشکر می‌کنم از استانداران عزیز از استان‌های مختلف حضور دارند در این جلسات زحمت کشیدن از معاونین در وزارتخانه از عزیزان و در سازمان صدا و سیما معاونین عزیز سازمان که در جلسه حضور دارد از نهادهای وابسته نهاد کتابخانه‌ها سازمان اوقاف ارسال سازمان اوقاف همت بلند نیرو این دوره برای حمایت از خودش نشون داد و نشاط تداوم پیدا خواهد کرد از همه هنرمندان شعرا فرهنگ و هنر کردند و ما را در برگزاری این جشنواره بزرگ داریم کردند سپاسگزارم خداوند به همه شما توفیقات و برکات روز افزون نایبند در محضر امام رئوف سلامتی و سربلندی رهبر عزیز از محضر نازنین خواهانیم و ان شاالله این انقلاب با پرچم داری این رهبر از جان عزیزتر به دوره طلایی عدالت گستر مهدویت پیوند بخورد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ