امیرعبداللهیان:

مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه در جمع روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور گفت: در کنار باز بودن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه، به صورت جدی مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در آخرین روز گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، به بررسی و جمع بندی سمینار برگزار شده پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تبیین گفتمان سیاست خارجی کشور ذیل سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و با استفاده از اصول ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها با ایشان، بر نقش مهم نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اهتمام و توجه همه آنها به ارتقا کمی و کیفی مناسبات دوجانبه و چندجانبه کشورمان تأکید کرد.

وی به اظهارات رئیس جمهور در نشست صبح چهارشنبه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌ها اشاره کرد و افزود: اظهارات ایشان در این نشست و موضوعات مطرح شده، حاکی از اهمیت جایگاه و مسؤولیت‌های وزارت امور خارجه و اهتمام شخص رئیس جمهور به موضوع سیاست خارجی و روابط بین‌الملل است.

وزیر امور خارجه موضوع ایرانیان خارج از کشور را دارای اولویتی بالا در مسؤولیت‌ها و وظایف وزارت امور خارجه خواند و ضمن توصیه اکید بر توجه بیش از پیش سفرا و روسای نمایندگی‌های کشورمان به این موضوع، خواستار ارتقای روزافزون قابلیت‌های فنی سامانه‌های ارتباطی وزارت امور خارجه در راستای تسهیل امور هموطنان خارج از کشور شد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به موضوع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: در کنار باز بودن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ظالمانه، وزارت امور خارجه همچنان به صورت جدی مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال خواهد کرد.

در ابتدای این نشست محمدحسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و دبیر سمینار سفرا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی، ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی، علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان، علی باقری، معاون سیاسی و محمد فتحعلی، معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، به ارائه دیدگاه‌ها و جمع بندی خود از گردهمایی سفرای امسال پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ