معاون رئیس جمهور: ساماندهی جمعیت در گرو تأمین لوازم اقتصادی و معیشتی است

اقتصاد ایران: معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این‌که قانون جوانی جمعیت نرم افزاری قطعی برای فرار از چاله جمعیتی است، گفت: ساماندهی جمعیت در گرو تأمین لوازم اقتصادی و معیشتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محسن منصوری در ادامه سفر خود به این استان با حضور در مراسم قرعه کشی واگذاری سه هزار قطعه زمین به ۲۰۰ متری به خانواده های دارای سه فرزند، اظهار کرد: ما در ابتدای آغاز به کار دولت با صورت مسئله‌های بزرگی روبرو بودیم که خوشبختانه با همراهی مردم و تفکر جهادی از آنها عبور کردیم.

وی افزود: مسئله جمعیت از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار دولت است و اگر این مهم را سریع ساماندهی نکنیم به ابر مسئله‌ای جدی تبدیل خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این‌که اگر موضوع جمعیت حل نشود قطعا مشکلات مختلف در پیش روی ما خواهد بود، گفت: مسئله جمعیت مسئله‌ای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و برای حل آن باید مقدمات کار نیز به خوبی و با قوت فراهم کنیم.

منصوری کمک مجلس و پیگیری دولت را عامل ابلاغ قانون جوانی جمعیت دانست و بیان کرد: این مهم به عنوان نرم افزار قطعی در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که ستاد ملی جمعیت با نظارت شخص رئیس جمهور تشکیل شده است، تصریح کرد: مسئله جمعیت به لوازم اقتصادی و معیشتی نیاز دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت شکل گیری بسیج عمومی در کشور برای مسئله جمعیت، گفت: اگر مسئله اشتغال حل شود مسیر افزایش جمعیت هموارتر می‌شود.

منصوری با بیان این‌که مسئله مسکن از دیگر اولویت‌های اجرایی دولت برای تقویت زیرساخت‌های افزایش جمعیت است، گفت: استان یزد در بحث ساخت مسکن سرآمد کشور است و این رویکرد به عنوان الگویی برای دیگر استانهای کشور مد نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، اظهار کرد: شرایط امروز کشور در حوزه مسکن نتیجه بی‌توجهی به این مهم در ادوار گذشته است.

معاون رئیس جمهور طرح واگذاری زمین برای خانواده‌های مثبت ۳ را اقدامی جهادی برای فرار از چاله‌ جمعیتی دانست و بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن نیز ساخت بیش از یک میلیون و ۲۵۰ واحد مسکونی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/الف

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ