امهال ۱۷۰‌ میلیارد تومان وام کشاورزان در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۷۰‌ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی مردم توسط دولت سیزدهم طی سه سال گذشته امهال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نژاد جهانی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران این استان اظهار کرد: خشکسالی و کم‌آبی تنها مختص استان سمنان نیست.

وی افزود: پراکنش بارندگی در بحث میانگین میزان بارندگی اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه میزان بارندگی در مناطق بحرانی حائز اهمیت است.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: سیل امروز یک مخاطره طبیعی به حساب نمی‌آید و بخش زیادی از آسیب‌پذیری‌ها امروز به دلیل رفتارهای ما است.

جهانی اضافه کرد: در حوزه رفتار فردی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب باید اقدامات فرهنگی برای نهادینه شدن این مهم در دستور کار باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌ها انسان‌ساخت است و برای کاهش مخاطرات در این حوزه باید اقدامات بیمه‌ای و بازتوانی مَدنظر باشد.

ضریب میانگین بیمه در سمنان؛ پایین‌تر از میزان کشوری

معاون سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: ضریب میانگین بیمه در تمامی حوزه‌ها در استان سمنان از میزان میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

جهانی عنوان کرد: ۱۷۰‌ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی مردم توسط دولت سیزدهم طی سه سال گذشته امهال شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش بیمه در استان سمنان طی یک ‌سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، به پنج هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش بیمه در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تقویت سهم استان سمنان از ردیف‌ها و منابع اعتباری ملی امری حائز اهمیت است که در حوزه موارد مرتبط با مدیریت بحران باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

جهانی بیان کرد: در بخش تخصیص اعتبارات بحران در سال جاری، تلاش شد تا اعتبارات مبتنی بر سیاست‌های استان سمنان و برنامه‌های استانی و با کاهش سهم جمعیت، پراکندگی و خطرپذیری نیز در اعتبارت نقش مؤثری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خود را برای تخصیص اعتبارات به‌منظور رفع مشکلات کمبود آب در استان سمنان از محل ردیف و منابع مرتبط به کار می‌گیریم.

پایان پیام/2568/س/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ