پیروزی انقلاب اسلامی بازگشت اخلاق به سیاست و حاکمیت بود

اقتصاد ایران: قزوین: مشاور پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) بازگشت اخلاق به سیاست و حاکمیت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی داستانی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و مخالفان آن در داخل و خارج با قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارند اندیشه امام را مورد تهاجم و تحریف قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این حجم از تهاجم نمایش راهگشا بودن و پویایی اندیشه امام (ره) است، افزود: تبیین اندیشه و عمل امام تبیین انقلاب اسلامی، تبیین ولایت فقیه و مهم‌تر از همه تبیین اسلام ناب محمدی (ص) است.

مشاور پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام (ره) یک شخصیت بین المللی و پناهگاه مستضعفین و آزادی خواهان جهان است، تصریح کرد: امام (ره) مفسر اسلام اصیل و احیاگر عظیم تاریخ اسلام است.

وی بیان کرد: اگر نگاهی محققانه به سیره و اندیشه امام (ره) داشته باشیم می‌بینیم که حضرت امام (ره) از آغاز مبارزه و در طول نهضت خود بحث احیای تمدن اسلامی را مطرح می‌کند.

داستانی ادامه داد: در جای جای اندیشه و عمل امام خمینی (ره) می‌بینیم که امام اندیشه اسلام را بازخوانی کرده و به عوامل افول این اندیشه اشاره می‎‌کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از اسلام به عنوان دین ترقی، دین سیاسی، دین آزادی و استقلال، دین قانون و دین مستند به برهان و متکی به منطق یاد می‌کند.

مشاور پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان اینکه هدف اصلی حکومت انسان سازی است، ادامه داد: اولین اصل در اندیشه امام (ره) حاکمیت اخلاق است و بدون شک امام یکی از بزرگان اخلاق است که خدامحوری در اندیشه و مکتب او مهم‌ترین اصل محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) بازگشت اخلاق به سیاست و حاکمیت بود، تاکید کرد: امام نمونه کامل یک شخصیت اخلاقی است و حرکت او از آغاز تا پایان بر اساس بیدارگری در جهان است.

داستانی بیان کرد: امام خمینی (ره) معتقد است اگر اصول و مبانی خودمان را تبیین کنیم و مردم بیدار شوند، به قدرتی تبدیل می‌شوند که هیچ قدرت مادی نمی‌تواند در مقابل آنها مقاومت کند.

وی با بیان اینکه مقاومت شکل گرفته امروز در منطقه نتیجه تفکر انقلاب اسلامی و همان تفکر امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: از روز اول حرکت امام (ره) مخاطبین او تنها مردم ایران یا مسلمانان نبودند بلکه امام (ره) به کل ملت‌های دنیا نگاه می‌کرد.

مشاور پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) یادآور شد: اتحاد جهان اسلام و حج ابراهیمی در همین راستا است و حتی امام معتقد است ما باید تشکل‌های انسانی داشته باشیم و این به معنای نگاه فراتر از جهان اسلام او است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ