سمنان و یکی از شهرهای غنا خواهرخوانده می‌شوند

اقتصاد ایران: سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان سفیر کشور غنا پیشنهاد می‌دهم تا شهر سمنان و یکی از شهرهای جمهوری غنا را به‌عنوان خواهرخوانده معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اریک اووسو بواتنگ، سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: حضور در شهر سمنان و اینکه مرا به حضور پذیرفتید، برای من بسیار هیجان‌انگیز است.

وی با اشاره به اینکه ضرب‌المثلی در کشور غنا می‌گوید «زمان کم، بهتر از آن است که هرگز اتفاق نیفتد»، افزود: میزبانی مردم استان سمنان از میهمانان خود، همچون میزبانی مردم غنا، سرشار از حس صمیمیت و محبت است.‌

سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کشور غنا روابط سیاسی و دیپلماتیک بسیار گرمی با جمهوری اسلامی ایران دارد و هر دو کشور منافع مشترکی دارند و در سطح بین‌الملل از یکدیگر حمایت می‌کنند.

اووسو بواتنگ گفت: بی‌تردید تمرکز روی موضوعات اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این عقیده هستیم که این تعاملات باید به همکاری‌های اقتصادی منجر شود و بنابراین ضرورت دارد تا راه‌هایی ارتباط بیشتر میان ۲ کشور را بیابیم.

وی افزود: افراد واجد شرایط در عرصه آموزش پزشکی در کشور غنا بسیار زیاد هستند؛ اما ظرفیت‌های پذیرش در این کشور بسیار محدود است.

سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مایلیم تا اقداماتی را برای همکاری‌های مشترک میان غنا و جمهوری اسلامی ایران و به ویژه استان سمنان در بخش آموزش پزشکی، عملیاتی کنیم.

اووسو بواتنگ با بیان اینکه استان سمنان، آغوش خود را برای پرورش دانشجویان کشور غنا باز کرده است، گفت: ما خواستار گشایش راه‌های جدید برای ارتقای روابط با کشورهای دوست خود هستیم.

وی افزود: به عنوان سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد می‌دهم تا شهر سمنان و یکی از شهرهای جمهوری غنا را به عنوان خواهرخوانده معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: تا پیش از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم این کشور اطلاعات زیادی نداشتم؛ اما هم‌اینک بر این عقیده هستم که ایران، توانمندی‌هایی همپای غرب و اروپا دارد و بنابراین برای اصلاح این تصورات باید ارتباطات میان ۲ ملت بیشتر شود.

سفیر جمهوری غنا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از دیدگاه من، دانشجویان سفیران یک کشور هستند، گفت: تعاملات میان فرهنگی، موجب می‌شود تا فاصله‌های شناختی و موانع میان اذهان ملت‌ها، برداشته شود.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه علوم ادیان و ملکی، رئیس همکاری‌های بین‌المللی جامعه المصطفی حضور داشتند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ