۲ هزار ربات آماده تحویل غذا در آمریکا می شوند

اقتصاد ایران: شرکت سازنده ربات های تحویل غذا به رهبری یک ایرانی که با اوبر ایتز همکاری می کند قرار است فعالیت های خود را در چند شهر آمریکای شمالی گسترش دهد و ۲ هزار ربات را به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، سال گذشته ربات های «سرو رباتیکز» که با پشتیبانی اوبر فعالیت می کنند، غذا و مواد خوراکی را به مشتریان در منطقه لس آنجلس می رساندند. این شرکت اکنون اعلام کرده حدود ۲ هزار ربات آماده فعالیت برای «اوبر ایتز» در شهرهای دیگر آمریکا هستند. علی کاشانی کارآفرین ایرانی بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی سرورباتیکز است.

به گفته شرکت سرو رباتیکز بیش از ۲۰۰ رستوران هم اکنون در پروژه پایلوت لس آنجلس شرکت می کنند. علاوه بر آن ربات های مذکور در این شهر و همچنین در سانفرانسیسکو از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون هزاران ارسال محموله بی تماس را انجام داده اند.

قرار است این شرکت فعالیت های خود را گسترش دهد و ۲ هزار ربات برای «اوبر ایتز» در در چند شهر دیگر آمریکا و کانادا نیز به کار گرفته شوند. شرکت سرو هم اکنون مشغول همکاری با شرکای صنعتی و مقامات شهری در چند نقطه است هرچند طبق گزارش های موجود احتمالا سن خوزه، ونکوور و دالاس در فهرست شرکت برای ارائه سرویس قرار دارند.

هر ربات چهار چرخ این شرکت می تواند با یک بار شارژ باتری یک روز را به طور کامل فعالیت کند و تا ۵۰ پوند بار را با حداکثر سرعت ۱۱ کیلومتر برساعت به مقصد برساند. بخش حمل بار ربات فقط توسط شرکت یا مشتری که سفارش را ثبت کرده( به وسیله یک اپ) باز می شود. از همه مهم تر آنکه تمام ربات ها مجهز به سطح ۴ خودرانی هستند.

علی کاشانی در این باره می گوید: سطح ۴ خودرانی بدان معنا است که ربات بدون توجه ناظران انسانی می تواند در مناطق از پیش تعیین شده فعالیت کند. این سطح از خودرانی با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته به دست می آید و به ربات های ما کمک می کند در شهرها ناوبری کنند. هوش مصنوعی در ردیابی سطوح، یافتن مسیر سریع تر و ایمن، ردیابی و شناسایی افراد و خودروها و حتی شناسایی خطر برخورد با خودروها هنگامیکه حواس راننده پرت است یا در تقاطع ها، کمک می کند.

قرار است برنامه گسترش فعالیت های این شرکت در ۲۰۲۴ میلادی اجرا شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ