نتایج اولیه آزمایش روی واکسن نانویی ایدز موفقیت‌آمیز بود

اقتصاد ایران: محققان در طول آزمایش بالینی روی افرادی که به آنها واکسن ضد HIV تزریق شده بود، پاسخ‌های قوی سلول T را مشاهده کردند. در این واکسن‌ها از نانوذرات خودآرا استفاده شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جولی مک الرات از بخش واکسن و عفونت مرکز تحقیقات فردهاچ می‌گوید: ما کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتیم که این کاندیدای واکسن تقریباً در تمام شرکت‌کنندگان آزمایشی که واکسن را دریافت کردند، چنین پاسخ جدی سلول T ایجاد کرده است.

وی افزود: این نتایج، پتانسیل این رویکرد تولید واکسن را برجسته می‌کند، واکسنی که حاوی نانوذرات HIV-۱ بوده و برای القاء کمک به سلول T بحرانی مورد نیاز برای افزایش آنتی‌بادی‌ها به سمت مسیر خنثی سازی گسترده HIV استفاده می‌شود.

این آزمایش نه تنها پاسخ‌های قوی سلول T CD۴ را در برابر ویروس نشان داد، بلکه اپی‌توپ‌های سلول T را شناسایی کرد و چندین اپی‌توپ به طور گسترده ایمونوژنیک که ممکن است برای توسعه تقویت‌کننده‌ها و سایر واکسن‌ها مفید باشد، را نیز پیدا کرد.

کارآزمایی فاز I ایمنی و اثربخشی واکسن HIV نانوذرات در داوطلبان بزرگسالان سالم بدون HIV را ارزیابی کرد. ۴۸ نفر ثبت‌نام‌کننده وجود داشتند.

نتایج نشان داد که سلول‌های یاور فولیکولی غدد لنفاوی GC T پس از واکسیناسیون در مقایسه با دارونما افزایش یافته است. پروتئین لومازین سنتاز، مورد نیاز برای خودآرایی ذرات، همچنین پاسخ‌های سلول T را القا می‌کند که می‌تواند کمک مضاعفی برای تقویت اثربخشی واکسیناسیون فراهم کند. سلول‌های CD۴ T اختصاصی واکسن، چند منظوره بوده و فنوتیپ های متنوعی داشتند. سلول‌های CD۸ T اختصاصی Lumsyn بسیار چند منظوره بودند و فنوتیپ حافظه عمدتاً مؤثر داشتند. پاسخ سلولT CD۴توسط اپی توپ های ایمنی با محدودیت HLA متنوع و آشکار هدایت شد.

به گفته دکتر مک الرات، مطالعات قبلی توانایی خنثی کردن تقریبا ۹۰ درصد از سویه های HIV را نشان داده‌اند. این مطالعه با همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مرکز آنتی‌بادی خنثی‌کننده IAVI ؛ انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی؛ و موسسه راگون MGH ،MIT و هاروارد برای کشف واکسن ایدز تأمین مالی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ