تأمین 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی‌

اقتصاد ایران: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در حال حاضر 50 درصد بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدهادی سبحانیان در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران و در آستانه فصل مالیات‌ستانی از مشاغل، اظهار داشت‌: نظام مالیاتی کشور نیازمند تحول از لحاظ تکالیف بودجه است که در حال حاضر 50 درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی کشور محقق می‌شود.

وی بر نقش عدالت‌محوری سازمان مالیاتی در گرفتن مالیات‌ها تأکید کرد و گفت: برای انجام وظایف قانونی خود راهبردهایی در پیش گرفتیم که با کمک ذی‌نفعان این امر و اجرای حاکمیت مالیات‌ستانی شفاف به سمت عدالت حرکت کنیم.

سبحانیان تأکید کرد: مالیات منحصر در سازمان مالیاتی نیست و باید همه اجزاء کمک کنند تا تحول اقتصادی صورت گیرد و از آن محل بتوانیم مالیات واقعی دریافت کنیم.

‌رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: با تقاطع‌گیری اطلاعات مالی و بانکی و مراودات بین افراد جامعه می‌توانیم با فرار مالیاتی مقابله کنیم و همچنین طبقه‌ای که به صورت غیرمولد و دلال شکل گرفته است با درآمدهای مالیاتی مقابله کنیم.

سبحانیان اظهار داشت: راهبرد اصلی ما تغییر موازنه در پرداخت مالیات‌ها به نفع تولید و به زیان بخش واسطه‌گری و دلالی است، اما متأسفانه برخی دلالان با نقاب‌ها و چهره‌های موجه با ما روبرو می‌شوند و برخی از صنوف و یا نهادها، عناوین مقدس را به عنوان سنگر قرار می‌دهند، ولی وقتی بررسی می‌کنیم فرارهای مالیاتی بزرگی مرتکب می‌شوند.

وی تأکید کرد: عزم سازمان امور مالیاتی مقابله جدی با شکل‌گیری طبقه دلال و فرار مالیاتی و حمایت از رونق تولید و مبارزه جدی با واسطه‌گری است.

سبحانیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از وظایف ما تکریم مودیان مالیاتی است که باید به شبهات و ابهامات آنها به‌طور شفاف و روشن پاسخ دهیم. در این زمینه میزهای خدمت در اصناف و بازار برگزار شده است.

این خبر تکمیل می‌شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ