دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات منصوب شد

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی، «دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات» را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت‌های بومی یکی از ماموریت‌های ویژه‌ای است که روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی به سید محمد کرباسی به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات محول کرده است.

در این حکم خطاب به کرباسی آمده است: نظر به مراتب شایستگی، تخصص و تجارب و به پیشنهاد رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات منصوب می‌کنم.

بر اساس این حکم کرباسی ماموریت یافته است تا برای «رصد و شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های توسعه فناوری در داخل کشور و جایگاه آن در آینده در تعامل با بازیگران مختلف این حوزه و با بهره‌گیری از نتایج مطالعات آینده‌نگاری فناوری با هدف تعیین اولویت‌های کاری ستاد و مشارکت فعال در تدوین نقشه راه توسعه فناوری با هدف ارتقای همه ابعاد کارکردی نظام نوآوری فناوری» اقدام کند.

«توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول‌آفرین اولویت‌دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های آینده کشور با استفاده حداکثری از همه ظرفیت داخلی زیست‌بوم نوآوری و با توجه به ظرفیت همکاری‌های فناورانه بین‌المللی»، «حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار با شناسایی و شبکه‌سازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی»، «ساخت و تامین تجهیزات و مواد برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبودها و حمایت از برنامه‌های شتاب‌دهی مراکز نوآوری تخصصی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه مورد نیاز توسعه فناوری در کشور» دیگر ماموریت‎‌های کرباسی در سکانداری ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات است.

طبق این حکم «برگزاری رویدادها و اجرای فعالیت‌های ترویجی موثر با هدف شبکه‌سازی میان بازیگران مختلف این حوزه و ایجاد مشروعیت در نهادهای سیاستگذار به منظور اتخاذ سیاست‌های مناسب برای توسعه فناوری در کشور» و «ارتقای ظرفیت‌های انسانی لازم و بهره‌گیری صحیح از نخبگان علمی و سرآمدان فناوری برای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار» نیز باید محقق شود.

ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات موظف است برای «بازارسازی محصولات و دستاوردهای فناورانه اولویت‌دار با توجه به ضرورت‌ها در مراحل مختلف توسعه فناوری» و «جذب مشارکت حداکثری در اجرای برنامه‌های ملی و چند حوزه‌ای با همکاری سایر ستادهای توسعه فناوری» اهتمام جدی داشته باشد.

محمد کرباسی دکترای مهندسی برق (مخابرات سیستم) دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی و استادیار دانشکده مهندسی برق و دانشگاه صنعتی شریف است.

وی تجربه بیش از ۱۵ سال فعالیت علمی، تحقیقاتی و مدیریت پروژه‌های صنعتی در حوزه مخابرات و پردازش سیگنال را دارد. کرباسی تدریس مباحث تخصصی حوزه برق و مخابرات در دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده برق را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ