آغاز شکل گیری ۲۰۰ شرکت دانش بنیان جدید در حوزه تجهیزات سلامت

اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از شکل‌گیری حداقل ۲۰۰ شرکت جدید فناور در حوزه سلامت به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحب نام این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری دانش بنیان، روح الله دهقانی در سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه «ایران هلث» و در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این نمایشگاه، از پویایی و حرکت روبه‌رشد شرکت‌های حاضر در این رویداد گفت و ادامه داد: نمایشگاه ایران هلث امسال، به اذعان شرکت‌کنندگان آن نسبت به سال‌های پیش بسیار پرشورتر و پراستقبال‌تر برگزار شده و شاهد اتفاقات بسیار خوبی است. همچنین نمایشگاه امسال یک اتفاق خوب دیگر را در کنار خود دارد و آن هم بازدید نخبگان دانشگاهی و نخبگان ایرانی غیر مقیم است که در قالب برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور یا «کانکت» به کشور بازگشته‌اند و این مهم از دستاوردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این رویداد فناورانه است.

دهقانی، از برگزاری تورهای علمی و فناوری با هدف تعامل میان نیروی انسانی نخبه و شرکت‌های توانمند حوزه تجهیزات پزشکی حاضر در ایران هلث خبر داد و افزود: روز گذشته بالغ بر ۷۰ نفر از این افراد در قالب یک تور علمی و فناوری متشکل از نخبگان تشکیل و از این دستاوردها بازدید کردند. این بازدیدها فرصتی را فراهم می‌آورد تا ضمن آشنایی نخبگان با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت جذب و همکاری آنان در این کسب و کارها فراهم شود.

ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، حوزه پزشکی را یکی از حوزه های پیشران علمی در دنیا دانست و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور هستند که میدان رقابت را در دست دارند. پس این که به زودی طی چند سال آینده تمامی شرکت‌های حوزه سلامت از جنس دانش‌بنیان باشند، دور از ذهن نیست چراکه حوزه سلامت مدام در حال توسعه است و حوزه پزشکی معادل با فناوری‌های جدید و نو شناخته می‌شود. کشورمان نیز توجه بسیار خوبی به این حوزه دارد و خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه پزشکی داریم. در مذاکرات و تعاملات بین المللی از نظر همه کشورهای دنیا در حوزه پزشکی توانمندی بالایی داریم و ایران را به عنوان یک کشور توانمند در تجهیزات پزشکی، دارو و ملزومات سلامت می‌شناسند. حوزه دانش بنیان سلامت و پزشکی یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌ها برای ایجاد اشتغال و همچنین تعاملات بین‌المللی فناورانه است.

ایجاد ۲۰۰ استارتاپ سلامت و ارتقای ۵۰ شرکت دانش‌بنیان

دهقانی، با اشاره به در اولویت بودن حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: در نمایشگاه ایران هلث با همکاران اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، شرکت‌های دانش‌بنیان مقدمات اولیه توافق آن مطرح شد، ایجاد ۲۰۰ شرکت جدید و نوپا در دل شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ فعال در حوزه تجهیزات پزشکی بود. شرکتی که توانسته بازار خوبی را به دست بیاورد و صاحب نام و نشان شده، متعهد می‌شود با حمایت معاونت علمی، زمینه را برای ایجاد ۱۰ تا ۱۵ شرکت جدید در حوزه مرتبط فراهم کند. شرکت‌هایی که بازار، فرصت‌ها و توانمندی‌ها را می‌شناسند و از زیرساخت، تجربه و امکانات کافی برخوردار هستند، فرصت خوبی را برای شکل‌گرفتن شرکت‌های جدید، مهیا خواهند کرد.

وی دومین زمینه حمایت را از ارتقای شرکت‌ها دانست و گفت: شرکت‌هایی در بازار سلامت فعالیت دارند که به حد مطلوبی از اندازه و توانمندی رسیده و اکنون به Scaleup نیاز دارند. تسهیلات کم بهره، ارزان قیمت، معافیت‌های مالیاتی و سایر تسهیلات به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا ارتقای چند برابری داشته باشند. اگر بتوانیم زمینه شکل گرفتن ۲۰۰ شرکت جدید و ارتقای ۵۰ شرکت موجود را فراهم کنیم، قطعاً سال آینده ایران هلث پربارتری هم خواهیم داشت.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی به عنوان فراگیرترین نمایشگاه صنعت سلامت کشور در روزهای ششم تا نهم خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ