جنگ بزرگ استقلال و پرسپولیس برای جام طلا

اقتصاد ایران: فینال جام حذفی فوتبال که صد و یکمین دربی پایتخت بین استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود در حالی برگزار خواهد شد که نتیجه این مسابقه حتی در برگزار شدن یک دربی دیگر تعیین کننده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،فینال جام حذفی فوتبال کشور ساعت ۱۹:۴۵ امروز چهارشنبه بین استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود تا ورزشگاه آزادی میزبان یکصد و یکمین دربی پایتخت باشد.

آخرین تقابل دو تیم در فینال جام حذفی در سال ۱۳۷۸ رقم خورد که با برد دو بر یک پرسپولیس همراه بود؛ دیداری که ۲۰ تیرماه ۱۳۷۸ را تبدیل به اتفاقی ویژه در قلب پایتخت کرد.

حالا دو تیم پس از ۲۴ سال بار دیگر برای فتح یکی از مهم‌ترین جام‌های فوتبال کشور به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر دنبال پایانی زرین برای فصل فوتبالی‌اش است. این تیم در صورت قهرمانی نه تنها به جام حذفی می‌رسد بلکه به طور خودکار سوپرجام فوتبال کشور را نیز از آن خود خواهد کرد تا یحیی سه‌گانه‌ای مهم را در پرسپولیس خلق کند.

از سوی دیگر ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال پس از کسب قهرمانی سوپرجام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حالا می‌خواهد جام مهم دیگری را با استقلال به دست بیاورد. او که با تیمش در آستانه قهرمانی در لیگ برتر بود به دست همین پرسپولیس کم آورد و با سومی در جدول کارش در لیگ پایان یافت.

حالا تهران بار دیگر قرار است شبی فوتبالی را پشت سر بگذارد تا جامی زرین را به یکی از دو تیم محبوب شهر تقدیم کند.

یحیی گل محمدی برای این بازی تنها لئاندرو پری را را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. او بدون هیچ محرومی پا به فینالی می‌گذارد که سمت دیگرش کوین یامگا و رضا میرزایی به طور قطعی به دلیل مصدومیت بازی نخواهند کرد اما عارف غلامی با وجود آسیب دیدگی همچنان شانس بازی کردن دارد. ضمن اینکه مهدی مهدی پور نیز به دلیل دریافت دومین اخطار در بازی نیمه نهایی نمی‌تواند برای آبی‌پوشان بازی کند.

جنگ بزرگ استقلال و پرسپولیس برای جام طلا/ شب خاص سرخابی

گل محمدی در نشست خبری قبل از بازی تمرکز خود و تیمش را برای کسب قهرمانی دیگری در فصل جاری فوتبالی ایران بسیار بالا دانست و سعی کرد همچون همتای پرتغالی‌اش در استقلال نسبت به مسائل حاشیه‌ای واکنش نشان ندهد.

این در حالی است که مجموعه استقلال پس از حضور در فینال جام حذفی بارها خواستار استفاده از داور خارجی شد اما کمیته داوران در نهایت سوت قضاوت را به اشکان خورشیدی سپرد.

چهارشنبه شب تهران چاره‌ای جز تقسیم کردن اشک و اندوه در تقابل بازنده فینال با شادی و خوشحالی هواداران قهرمان ندارد تا شبی خاص در انتظار پایتخت باشد.

در صورت پیروزی پرسپولیس، این تیم قهرمان سوپر جام هم می‌شود و دیگر خبری از برگزاری این مسابقه نخواهد بود. در غیر این صورت و با قهرمانی استقلال، هواداران فوتبال ایران تا چند ماه دیگر باید در انتظار تماشای یک دربی دیگر در قالب سوپرجام فوتبال ایران (قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی) باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ