بزرگترین جشن تولد مشهدی ها برای امام غریب

اقتصاد ایران: جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی ها در خیابان امام رضا (ع) مشهد با حضور زائران و مجاوران همچنان در حال برگزاری است. جشنی پر از شگفتی با انسان های خاص که بخشی از آن در حضور یک ساعته خبرنگار فارس در این جشن به تحریر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،وقتی به خیابان امام رضا (ع) رسیدم، خیابان پر از عاشقان بود. دور تا دور خیابان امام رضا مملو از موکب هایی است که با جان و دل از مردم پذیرایی می‌کنند.

کودکان، شادمانه بادکنک هایی که نام امام رضا بر آن حک شده است در دست دارند و با همان بازیگوشی کودکانه خود آن بادکنک ها را در هوا می‌چرخانند. خادمین حرم شمس الشموس با آن لباس های سبز زیبای خادمی شان در میان جمعیت مشخص هستند و با گشاده رویی از زائرین استقبال می‌کنند.

گنبدی به درخشانی طلا

 

گنبد طلایی علی بن موسی الرضا (ع) امشب، در میان آن همه نور، درخشان تر از هر زمان دیگری در آسمان می‌درخشد. تولد امام غریب در مشهد، پرشور تر از هر زمانی دیگر در حال برگزاری است. این جا دل ها و مقصد یکی است. مردم از هر قشر و صنفی آمده اند و جشن باشکوه امام رضایی ها را برگزار می‌کنند. با برخی از مردم و خادمین همکلام شدیم تا حس و حال شب ولادت امام مهربانی ها را از زبان مردم بشنویم.

امام رضا دوست صمیمی من است

 

در میان جمعیت، دختر جوانی با پوشش و ظاهری امروزی تر توجهم را جلب کرد. انتظار دیدن شخصی با این پوشش و ظاهر در میان جمعیت برایم جالب بود. با او که همکلام شدم از علت ارادتش به امام رضا (ع) گفت و با همان واژه های امروزی که در میان جوانان رواج دارد امام رضا را بِستی ( دوست صمیمی) خطاب کرد.

من نذر امام رضا هستم

 

دختر با چهره خندان از تعجب من که او این جا چه می‌کند، گفت «برخی وقت‌ها که به حرم می‌آیم به خاطر نوع پوششم به من گیر می‌دهند ولی خب آن قدر به امام رضا علاقه دارم که به دور از این حرف ها هر بار مشتاق تر از دفعه پیش به زیارت می‌آیم. من نذر امام رضا (ع) هستم. زمانی که جنین بودم و در شکم مادرم، دکتر ها به مادرم گفتند که باید مرا سقط کند وگرنه مرده متولد می‌شوم یا سالم به دنیا نمی‌آیم.

مادرم به حرم می‌آید و از امام رضا (ع) می‌خواهد که من، سالم به دنیا بیایم و اگر پسر شدم اسمم را رضا و اگر دختر شدم اسمم را حمیده بگذارد که نام مادربزرگ امام رضا است.

خداراشکر امام رضا کمک کرد و من برخلاف نظر همه پزشکان که می‌گفتند مرده یا معیوب به دنیا می‌آیم سالم به دنیا آمدم و این گونه شد که نامم حمیده شد و بعد از آن هم من و خانواده‌ام عاشق امام رضا شدیم . با این که شاید از لحاظ ظاهری خیلی شبیه اکثر افرادی که اینجا هستند، نباشم ولی امام رضا را خیلی دوست دارم و او، بِستی (دوست صمیمی) من است.

خادمینی که خدمتگزاری افتخار آن‌هاست

 

لباس‌های سبزشان با آن علامت آستان قدس رضوی که روی آن قرار دارد. آن‌ها را از تمام جمعیت متمایز کرده است. عده‌ای از آن ها جمعیت را هدایت می‌کنند و در مسیر ها هستند و عده‌ای هم در موکب ها هستند و از مردم پذیرایی می‌کنند. چندین ساعت است که در مسیر قرار دارند و به زائران امام رضا علیه السلام خدمت می‌کنند.

از هرکدام که می‌پرسی از انبوه جمعیت خوشحال هستند و با این که کارشان نسبت به روزهای گذشته بسیار زیاد شده است اما با خوشحالی فقط از این حضور می‌گویند. با این که هر کدامشان بیرون این لباس، دارای مقام و جایگاه بالایی هستند اما به خادمی امام رضا علیه السلام افتخار می‌کنند.

جشن باشکوه امام رضایی ها را از دست ندهید

هر چند که دوست داشتم همراه با جمعیت به سوی حرم بروم اما برای تهیه این گزارش مجبور شدم تا از انبوه جمعیت خارج شوم و به گوشه‌ای دور از این هیاهو بیایم تا این گزارش را بنویسم.

البته پس از پایان این گزارش دوباره به مسیر بازمی‌گردم و این بار بدون توجه به اطراف مانند دیگران در مسیر رسیدن به شمس الشموس قرار می گیرم و فقط از هیاهو و زیبایی این جشن لذت می‌برم. جشن بزرگ امام رضایی ها امشب تا ساعت ۲۴ در خیابان امام رضا ادامه دارد.

البته که با این جمعیت احتمالا تا صبح حرم و خیابان های منتهی به آن همین وضعیت باشد. اگر در مشهد هستید امشب حضور در حرم و این فضا زیبا را از دست ندهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ