کتاب طنز «فوت و فان» به کتابفروشی‌ها آمد

اقتصاد ایران: کتاب «فوت و فان» طنز نوشته عباس احمدی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فوت و فان» نوشته عباس احمدی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب درسنامه‌ای با محوریت آموزش شعر طنز و به نوعی کارگاه شعر طنز است. در زمینه آموزش طنزنویسی در منابع مکتوب خلاءهایی وجود دارد و همین امر نویسنده را به نگارش این کتاب وا داشته است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به کاربردی بودن آن و استفاده از مثال‌های به‌روز از طنزسرایان معاصر با تشریح صنایع ادبی و شگردهای طنز به کاررفته در آن‌ها اشاره کرد. همچنین نگارنده تلاش کرده است تا در نگارش متن کتاب از زبانی صمیمی و لحنی طنازانه استفاده شود تا مخاطب را بیشتر و بهتر با خود همراه سازد.

«فوت و فان» در سه فصل با عناوین «طنز چیست و واقعاً چرا؟»، «شگردها و شیوه‌های طنزسرایی» و «مشت نمونه خروار: نمونه اشعار طنز موفق» تدوین شده است و در پایان هر فصل تمرین‌های و معرفی‌کتاب‌هایی برای یادگیری بیشتر خواننده نگاشته شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

بخدا من هم ملتفتم که هیچ کسی با کتاب و کارگاه و آموزش، شاعر و طنزنویس نشده و بخشی از قضیه استعداد ذاتی است. اما باور کنید ما در زمینه آموزش طنزنویسی و خاصه طنز منظوم، خلاء بزرگی در منابع داریم؛ در این سال‌ها دوستان از اکناف و اقصای ایران تماس می‌گیرند و پیام می‌دهند که بابا پس چی شد این جزوه آموزشی شعر طنز؟ حتی عده‌ای جلو در خانه تجمع کرده فریاد می‌زدند: یالا یالا فوت و فان میخایم یالا (مدیونید اگر فکر کنید دارم بازار گرمی می‌کنم!). خوب چه اشکالی دارد اگرکارگاه طنزنویسی در جایی تشکیل می‌شود یک منبع مطالعاتی هم معرفی شود و به بحث‌های ذوقی و تجربیات شخصی بسنده نشود؟

این کتاب با ۲۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ