قیمت لوله‌کشی گاز در این شهرستان بسیار بالاست

اقتصاد ایران: کرمان - امام جمعه شهرستان کهنوج گفت: قیمت لوله‌کشی گاز در این شهرستان بسیار بالاست و خانواده‌ها توان پرداخت هزینه برای برخورداری از گاز را ندارند.

حجت‌الاسلام احمد نجنو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قیمت بالای لوله‌کشی گاز در این منطقه، گفت: با توجه به اینکه چندین سال است خط لوله گاز از این منطقه عبور کرده است اما اکثر خانه‌ها هنوز لوله‌کشی نشده‌اند. عده‌ای کار لوله‌کشی منازل خود را انجام داده‌اند و از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند اما برخی از مردم کماکان از کپسول گاز استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان کهنوج افزود: در حال حاضر نیز فرصت ۲ ماهه داده شده است تا مردم تحت فشار قرار بگیرند و لوله‌کشی منازل خود را انجام دهند در غیر این صورت بعد از این بازه زمانی هیچ‌گونه کپسول گازی در اختیار مردم قرار داده نمی‌شود. این در حالی است که قیمت لوله‌کشی برای هر متر مربع در این شهرستان با سایر شهرستان‌های همجوار نرخی متفاوت و معادل ۱۰۰ هزار تومان اختلاف دارد.

حجت‌الاسلام نجنو اظهار کرد: در کنار قیمت بالای لوله‌کشی، مردم باید هزینه بازرسی و کارشناسی، نظام مهندسی، محل قرارگیری کنتور، جوشکاری و… را نیز پرداخت کنند. با احتساب تمامی این هزینه‌ها، قیمت هر متر لوله‌کشی برای خانواده‌ها ۲۹۷ هزار تومان هزینه می‌برد که کاملاً غیر منصفانه است.

امام جمعه شهرستان کهنوج گفت: مشکل اصلی اینجاست که خانه‌های مردم در این منطقه آپارتمانی نیست که هزینه لوله‌کشی کمتر باشد بلکه به دلیل ویلایی بودن منازل فاصله علمک تا داخل ساختمان بسیار زیاد است. همین موضوع باعث می‌شود تا به لوله بیشتری برای رسیدن به آشپزخانه نیاز باشد و موجب گران بودن و پرداخت هزینه بالا برای لوله‌کشی می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم این منطقه بی بضاعت هستند و تعداد زیادی از آن‌ها حتی به نان شبشان نیز محتاج‌اند و پرداخت هزینه بالای لوله‌کشی برایشان مقدور نیست. از طرفی قطع و یا حذف کپسول‌های گاز نیز بر روی مردم کاری زیبنده‌ای نیست زیرا این مردم همیشه به نظام وفادار بوده و ولایت مدار هستند و نباید تحت اینگونه شرایط سخت قرار بگیرند.

خطیب جمعه شهرستان کهنوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پیگیری‌های صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق خطبه‌های نماز جمعه مطرح و به واسطه مسئولان نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است اما منتج به نتیجه مطلوب نشده است. لازم است تا مسئولان مربوطه و بازرسی پای کار باشند و بر قیمت لوله‌کشی‌ها نظارت داشته باشند و آن‌ها را با قیمت‌های واقعی نزدیک کنند تا مردم بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام نجنو در پایان تصریح کرد: راه حل دیگر این است که دولت تسهیلاتی را بنا به کارت یارانه خانواده‌ها پرداخت کند تا مردم بتوانند کار لوله‌کشی را انجام دهند و هزینه آن از کارت یارانه‌شان کسر شود. توقع داریم خواست و مطالبه مردم محروم منطقه کهنوج به گوش مسئولان کشوری و به ویژه وزارت نفت برسد تا بتوانند برای رفع مشکل مردم راه حل منطقی و معقولی داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ