شهرداری‌ها در قزوین از خلاقیت و ابتکار فاصله گرفته اند

اقتصاد ایران: قزوین-مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: در برخی از شهرداری‌ها، انعطاف کاهش یافته و کارکنان از خلاقیت و ریسک به شدت فاصله گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسماعیلی ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین گفت: در برخی از شهرداری‌ها و به ویژه در میان بسیاری از مدیران که دهه‌ها در شهرداری کار کرده‌اند، انعطاف کاهش یافته و کارکنان از خلاقیت و ریسک به شدت فاصله گرفته‌اند.

وی افزود: این شهرداری‌ها در نهایت ۲ وظیفه فیزیکی نظافت و جمع آوری و دفن پسماند و معبر سازی و آسفالت معابر را انجام می‌دهند و مهم‌ترین رکن رشد و تعالی سازمانی را جدی نگرفته‌اند.

اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: توجه به منابع انسانی و روابط بین آنها، رفتار سازمانی و فرهنگ سازمانی موضوعی است که اختلاف بین سازمان‌ها را نشان می‌دهد و آنچه موجب می‌شود برخی شهرداری‌ها موفق تر باشند و برخی شهرداری‌ها درگیرسیمان و آسفالت شوند، در این بخش نهفته است.

وی ادامه داد: مدیریت عمرانی در شهرداری‌ها باید به مدیریت علمی تبدیل شود و باید به مسائل انسانی، اخلاق سازمانی، فرآیندها، رویه‌ها، تحول دیجیتال، برنامه محوری و ساخت فرهنگ سازمانی مثبت و مؤثر توجه کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه شهرداری‌ها برای آغاز خروج از این وضعیت باید ۶ مورد را لحاظ کنند، اظهار داشت: آموزش در شهرداری‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین، بازدیدهای میدانی کارکنان شهرداری‌ها از شهرداری‌های پیشروتر و ارتباط با آنها و بکارگیری تیم مشاور فرهنگ سازمانی وهیات اندیشه ورز جهت نهادینه سازی فرهنگ سازمانی علم محور، منعطف و خلاق از مهم‌ترین راهکارها در این حوزه است.

اسماعیلی گفت: از دیگر راهکارهای مهم برای آغاز تحول در شهرداری‌ها می‌توان از تبدیل چهارچوب‌ها، رویه‌ها واقدامات فنی، عمرانی و شهرسازی سنتی به روش‌های علمی، حرکت به سمت شهرهوشمند، شهرداری الکترونیک و پنجره واحد ارائه خدمات و تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت متناسب با مقتضیات محلی، ظرفیت و توانمندیهای درونی شهرداری‌ها نام برد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ