بلیط هواپیما سیستمی و هزار و یک مزایا

اقتصاد ایران: قبل از خرید بلیط هواپیما اجازه بدهید تا شما را با انواع آن آشنا کنیم.

- اخبار بازار -

بلیط های هواپیما به 2 دسته چارتری و سیستمی تبدیل می شوند. پرواز سیستمی مزایای خودش را دارد و پرواز چارتری هم با در نظر گرفتن برخی از خدمات ارائه می شود. اینکه شما یک پرواز سیستمی را انتخاب کنید یا بلیط چارتر تهیه کنید به نکات متعدد و مختلفی بستگی دارد. در این بین به دلایل وجود دارد که بلیط هواپیما سیستمی در نظر برخی از افراد مزایای بیشتری داشته و تهیه کردن آن بهتر از بلیط چارتر است. در ادامه به شما خواهیم گفت که مزایای بلیط سیستمی چیست و چرا برخی از افراد ترجیح می‌ دهند به جای بلیط چارتر از بلیط سیستمی استفاده کند.

بلیط سیستمی ، یک بلیط برای 2 نفر

بلیط سیستمی یا پرواز سیستمی به پروازهایی اطلاق می شود که برنامه مشخصی دارند و در دوره های طولانی آژانس های هواپیمایی آن ها را برنامه ‌ریزی کرده و اجرا می ‌کنند. پروازهایی که از این برنامه ‌ریزی بهره می‌برند تنوع انتقال و جابجایی در مسیر های پروازی متعدد و گوناگونی را دارند. پروازهای سیستمی منظم هستند و ساعت و برنامه آن ها کاملا مشخص است. بیشتر پروازها در خطوط کشور ایران هم سیستمی هستند. گردشگران و مسافران به 2 روش می‌توانند بلیط این پروازها را تهیه کنند.

روش اول: تهیه کردن بلیط پرواز سیستمی از ایرلاین ها و آژانس های مختلف مسافرتی است.

روش دوم: تهیه این بلیط ها توسط خطوط مختلف هواپیمایی است.

در خطوط مختلف با پرواز سیستمی به طور کلی قیمت بلیط ها و پرواز های این نوع بلیط برای افراد خردسال که سن آن ها بین 2 سال تا 12 سال است نیم‌بها حساب می شود. برخی از ایرلاین ها مانند ایران ایر هم برای ایثارگران خرید مخصوص پرواز سیستمی قرار داده اند که هزینه بلیت این افراد با تخفیف ارائه می شود.

مزایای خرید بلیط هواپیما سیستمی

خرید بلیط هواپیمای سیستمی مزایای بسیار زیاد و جالبی دارد. ما در ادامه آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

  • اولین مزیت تهیه بلیط هواپیما سیستمی این است که شما می توانید در بازه زمانی طولانی مدت این بلیط را تهیه کنید. یعنی انجام یک رزرو بسیار طولانی مدت که هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. برای مثال اگر در حال حاضر در ماه خرداد هستید و قصد دارید در ماه شهریور به سفر بروید، به راحتی می توانید بلیط خود را همین امروز تهیه کنید.
  • دومین ویژگی تهیه  بلیط سیستمی  این است که اگر برنامه شما به هر دلیلی به هم خورد یا تاریخ تغییر کرد، در هر کلاس پروازی متناسب با قوانین خاص آن کلاس به راحتی می توانید با پرداخت یک جریمه اندک بلیط خود را کنسل کرده یا تاریخ پرواز را تغییر دهید.

 

در صورت کنسل کردن پرواز، مبلغی از هزینه پرداخت شده توسط شما کسر می شود و بقیه به شما بازگشت داده خواهد شد. میزان جریمه برای کنسل کردن پرواز به طور کلی با داشتن مجوز بند الف انجام می شود. آژانس هایی که این مجوز را دارند به راحتی می ‌توانند با دریافت 5 درصد از کل هزینه، جریمه کنسلی پرواز شما را انجام دهند. جالب اینجاست که در پرواز های سیستمی هزینه هایی که مشخص شده بر اساس کلاس پروازی کاملا ثابت بوده و نرخ نهایی فروش برای بلیط هیچ تغییری نخواهد کرد.

· راه حل برای جاماندن از پرواز سیستمی

نکته مهمی که در مورد بلیط هواپیما سیستمی  باید به آن اشاره شود این است که اگر یک مسافر از این سفر جا بماند، تمام محاسبات براساس کلاس پروازی انجام شده و مبلغی معادل 40 درصد الی 50 درصد از قیمت بلیط او به شخص بازگردانده میشود. اما اگر به دلیل بد بودن شرایط ها آب و هوایی برنامه و بلیط فرد کنسل شود، وجه بازگردانده می شود.

روند کلی کار هم به این صورت است که بعد از گذشت یک روز کاری در صورت اقدام به کنسل کردن بلیط، این مبلغ مسترد خواهد شد. براساس مقررات هواپیمایی کشور کانترهای پرواز همیشه 30 دقیقه قبل از پرواز باید بسته شوند. اگر بعد از این زمان مسافر به کانتر مراجعه کرد، کانتر مورد نظر مسئولیتی نداشته و این مسافر از پرواز جا می ماند.

به نقل از الی گشت: خرید بلیط هواپیما سیستمی به صورت حضوری و آنلاین هم امکان پذیر است، باتوجه به اینکه تقویم پروازی بلیط‌های سیستمی معمولا از چند ماه قبل مشخص می‌باشد شما به راحتی می‌توانید این بلیط‌ها را برای تاریخ مورد نظر رزرو نمایید و برنامه سفر خود را براساس آن تنظیم کنید. قیمت این بلیط‌ها معمولا در ایرلاین‌های مختلف برای مسیرهای یکسان ثابت است، قیمت خرید بلیط‌ هواپیما سیستمی معمولا از قیمت بلیط هواپیما چارتری بالاتر می‌باشد. قیمت خرید بلیط هواپیما سیستمی برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان یکسان نیست و مسافران زیر 2 سال فقط باید 10 درصد قیمت بلیط هواپیما بزرگسال را به عنوان هزینه بلیط پرداخت کنند. هزینه صندلی برای کودک و بزرگسال در بلیط چارتر یکسان می‌باشد اما در بلیط سیستمی کودکان 2 تا 12 سال حدود 50 تا 70 درصد قیمت بلیط بزرگسال را باید پرداخت نمایند، همچنین در نظر داشته باشید این درصد در ایرلاین‌های مختلف با هم متفاوت است. 

"این مطلب تبلیغاتی است"

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ