عده ای در آستانه انتخابات باورهای انقلابی را زیرسوال می برند

اقتصاد ایران: اراک-رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در آستانه انتخابات عده ای در فضای حقیقی و مجازی باورهای سیاسی، اجتماعی و انقلابی را زیر سوال می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی امروز سه شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت دهه کرامت و تقدیر از قضات و کارکنان برتر مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان اراک، اظهار کرد: دهه کرامت با سوم خرداد و یکی از روزهای تاریخی تقارن بسیار زیبای داشته است و سبب شد این روز در تاریخ کشور ماندگار و جاوید شود. این در حالی است که از استان مرکزی انسان‌های بزرگی در روز سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس افتخار آفرینی کردند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات بسیاری از افراد قارچ‌گونه در فضای حقیقی و مجازی حضور پیدا می‌کنند و باورهای سیاسی، اجتماعی، انقلابی، سوم خرداد و باقی روزهای تاریخی انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند، اضافه کرد: هرچند همیشه کج‌اندیشانی در این جمهوری اسلامی وجود دارند و سرمایه‌های آمریکا و اسرائیل هم در کشور ما حضور دارند، اما حرف ما این است که مراقب اینگونه افراد باشید و عملاً خود افراد اهل تفکر و تعقل باشند، فرزندان ما اهل تفکر و تعقل باشند، شما دیدید قشر نوجوان، جوان، دانشجو و دانش آموز ما هم صدماتی در این ایام خورد و هم متأسفانه صدماتی را وارد کردند، خانواده، پدر، مادر چه نقشی دارند؟ فردا بسیاری از این افراد به عنوان رأی اولی مشارکت می‌کنند، به چه استدلالی رسیده‌اید که با فکر و ذهن کودکانه برخورد کنند و مشارکت هم داشته باشد و فهم بالایی هم داشته باشد؟

وی ادامه داد: در پاسداشت سوم خرداد وظیفه ما چه هست؟ اگر نزدیک به ۲۲۰ جوان استان مرکزی در سوم خرداد به خاک افتادند ما باید امروز چه کاری را انجام دهیم که آن علم بر زمین نیفتد؟ صرفاً با گفتن سوم خرداد کار تمام شدنی نیست و این یک وظیفه مستمر و دائمی است که این فکر و اندیشه را اصلاح کرد هرچند شاید کج روی وجود داشته باشد که باید اصلاح شود و ورود داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان و اجزای حاکمیت نباید بی‌تفاوت باشند، فریاد برآورید نمی‌گویم فضا را بیشتر ملتهب کنید اما اگر کسی برای مردم نارضایتی ایجاد می‌کند و احترام مردم را رعایت نمی‌کند یا اگر اداره و نهادی را سراغ دارید که کار مردم را با تعلل انجام می‌دهند اعلام کنید، از برادران و خواهران تقاضا دارم این موضوع هر جا دیده شد اطلاع‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری فرمودند که امسال سال امید آفرینی باشد بنابراین هر کسی در هر جایگاهی با هر کلام و شیوه‌ای بخواهد امید را از جوان، دختر و پسر میانسال و کهنسال ما بگیرد بدانید که آن فرد دشمن نظام و مردم است و اگر مصالح و منافع مردم را نمی‌داند و در این جهت حرکت می‌کند حتماً اطلاع‌رسانی شود، ابتدا باید با تفکر و تعقل تغییر دهیم و نهایتاً اگر کسی بخواهد اساس موجودیت مردم که نظام و حاکمیت است را زیر سوال ببرد حتماً برخورد کنیم و نمی‌توانیم کوتاه بیاییم.

وی عنوان کرد: در جریان اغتشاشات چیزی که از همکاران رسیدگی‌کننده در دادگاه و دادسرای تجدید نظر و بدوی خواسته شد دادرسی مؤثر بود، دادرسی مؤثر به این معنا نیست که خیلی دقیق دادرسی اجرا شود، در این ایام بنده حداقل دو بار در زندان با جوانان جلسه داشتم چراکه این جوانان قابل حذف نیستند و جوانان جامعه ما هستند و خطایی داشتند که ممکن است مقداری از این خطا به خود ما بازگردد، بنابراین دادرسی مؤثر به این معنا بود که در طول دوران دادرسی به گونه‌ای اخلاقی برخورد کنید که ضمن اجرای قانون راه برگشتی برای فرد قرار دهید که فرد بگوید با وجود اینکه من به این نظام حمله کرده بودم کلام و اعتراض من را شنید و امید است این شیوه در وجود همه ما وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بحث قانون شوراهای حل اختلاف هم مراحل نهایی خود را در قوه مقننه طی کرده و امید است در شورای نگهبان هم منتج به نتیجه شود و اعضا و کارکنانی که سالیان طولانی درگیر این مسئله بودند از بلاتکلیفی خارج شوند، بزرگترین منافع شما عملکرد شماست و چیزی که شورا را تثبیت کرد عملکرد شورا بود به هر حال افکار و ایده‌های بسیاری در خصوص شوراها وجود داشت اما چیزی که شورا را ماندگار کرد عملکرد و ایستادگی و صداقت در عمل شما بود و امید است این ویژگی‌ها را توسعه دهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ