۴ درصد همدانی ها عضو کتابخانه های عمومی هستند

اقتصاد ایران: همدان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: حدود ۷۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۴.۱۹ درصد از جمعیت کل استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر، تعداد ۱۱۸ کتابخانه عمومی شامل ۷۰ باب کتابخانه شهری، ۴۷ باب روستایی و یک باب کتابخانه سیار شهری در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۴.۱۹ درصد از جمعیت کل استان را در بر می‌گیرد؛ اضافه کرد: در سال گذشته ۷۱۱ هزار و ۳۴۶ نسخه کتاب به امانت داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۳۷ هزار و ۸۷۵ نسخه کتاب نیز در دو ماهه نخست سال جاری به امانت رفته است.

این مسئول با تصریح بر اینکه در حال حاضر، بالغ بر یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است که از محل‌های مختلف تأمین می‌شود؛ گفت: انتظار می‌رود در سال جدید بیش از ۹۰۰ هزار نسخه کتاب به مجموعه کتابخانه‌ها افزوده شود.

زارعی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با توجه به اقدامات انجام شده اعضای کتابخانه‌ها نیز به بیش از ۸۰ هزار نفر افزایش یابند؛ عنوان کرد: در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۲۱ برنامه فرهنگی اجرا شده، همچنین پیش بینی می‌شود که ۱۲ هزار و ۶۷۲ برنامه فرهنگی تا پایان سال جاری برگزار شود.

وی در ادامه به همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در فضایی که بنا به ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نوین و گروه‌های جوان شکل می‌گیرند و جامعه به‌سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود، با مجموعه‌ای از نیازها در زمینه‌های عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش و مهارت روبرو هستیم که کتابخانه‌های عمومی برحسب مأموریت خود می‌توانند پیشقدم تأمین آنها باشد.

زارعی تأکید کرد: دبیرخانه همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» از تمام متخصصان، پژوهشگران و کتابداران در سطح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این همایش دعوت کرده تا آثار خود در قالب مقاله تا تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۲ در یکی از محورهای اعلام شده به دبیرخانه این رویداد بین‌المللی ارسال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ