زخم خردل؛ یادگار 35 ساله مدعیان حقوق بشر بر تن یک رزمنده

اقتصاد ایران: جانباز شیمیایی که گاز خردل تمام بدنش را درگیر کرده است و ۳۵ سال با درد و رنج این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، می‌گوید: کشور آلمان که متاسفانه امروز مدعی دفاع از حقوق بشر شده و ایران را متهم می‌کند، بداند ایران خود قربانی سیاست ‌های ضدحقوق بشری آلمان و هم دستانش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمد صادق‌زاده جانباز ۵۵ درصد شیمیایی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و روزهای سخت مقاومت است. او دست پلید کشور آلمان را در بیماری‌اش و وضعیت سایر جانبازان شیمیایی کشورمان را اول می‌د

صادق‌‌زاده حضورش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را توفیقی می‌داند که خداوند به او عطا کرده و البته به جانبازی‌اش افتخار و خدا را نیز شکر می‌کند.

 

محمد یک سال نابینا شده بود

صادق‌زاده در عملیات والفجر ۸ به درجه جانبازی نائل شده و به گفته خودش در منطقه عملیات فاو نیز شرکت داشته که در اثر بمب شیمیایی مجروح شده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس می‌گوید: چند ساعتی تقریبا در بیمارستان صحرایی بودم. متاسفانه بینایی‌ام را از دست دادم و به اهواز اعزام و یک روز در اهواز بودم و سپس به بیمارستان لقمان‌الدوله تهران اعزام شدم و ۱۲ روز هم که در بیمارستان بستری بودم همچنان نابینا بودم.

محمد یک سال چشمانش نابینا شده بود؛ «به‌مدت یکسال بنده چشمانم را به‌طور کامل از دست دادم و جراحاتی در پوست و بدن و ریه داشتم. حتی پوستم به‌شدت تاول می‌زد و بعد از یکسال خوشبختانه کم‌کم بینایی‌ام برگشت و در حال حاضر از ناحیه هر دوچشم با مشکل مواجه هستم. بعد از عملیات والفجر اخوی اینجانب اعزام شده بود به جبهه و در دریاچه نمک بعد از اینکه من مجروح شدم و اعزام شدم تهران برادرم در جبهه به شهادت رسید. وقتی از بیمارستان مرخص شدم، خبر شهادت برادرم را آوردند».

جانبازان شیمیایی در معرض سرطان

این رزمنده دفاع مقدس با وجود جراحاتی که بر بدن داشت بازهم به جبهه رفت و با اینکه در انجام تکلیف کوتاهی نکرده بود، بازهم با این وضعیت احساس تکلیف کرد و در میدان نبرد حاضر شد.

 وی به خاطره‌ای از حضور یک ایرانی ساکن آلمان در شورای شهر زرند اشاره می‌کند « یک ایرانی ساکن آلمان برای برنامه کاری به زرند آمده بود و نشستی در شورای شهر در خصوص طرح جمع آوری زباله داشت و من در آن جلسه حضور داشتم. وقتی باخبر شد من جانباز شیمیایی هستم  از من پرسید کجا شیمیایی شدی و نوع گاز چه بوده!؟ من در جواب گفتم خردل. وی اظهار نظر کرد من ۴۰سال در آلمان زندگی می‌کنم و می‌دانم گاز شیمیایی که آلمان به عراق داده چه نوع گازی بوده و تاکید داشت که آیا شما به سرطان هم مبتلا شدی !؟من در جواب گفتم هنوز علائمی ندارم. گفت این گاز شیمیایی به قدری خطر دارد  که اکثرا به سرطان مبتلا می‌شوند».

ایران قربانی سیاست ضدحقوق بشری آلمان

  صادق‌زاده که گاز خردل تمام بدنش را درگیر کرده است و ۳۵ سال با درد و رنج این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار می‌کند:  کشور آلمان که متاسفانه امروز مدعی دفاع از حقوق بشر شده است و ایران را متهم می‌کند، بداند ایران  خودش قربانی سیاست کثیف آلمان و هم دستانش است.

اما او معتقد است: ایران اسلامی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری پرچم‌دار عدالت و نوعدوستی در جهان است و این پرچم توسط ولی امر مسلمین جهان به دست ولی عدالت‌گستر قائم آل‌محمد می‌رسد و دنیا از زیر بار ظلم و ستم نجات می‌یابد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ